Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief van 14 november 1977 van de minister van Verkeerswezen en de minister van openbare werken betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
De tijdelijke politieverordening betreft alleen gemeentewegen.
Om de doelstelling van Vlaanderen te halen tegen 2023 moeten er 20x zoveel laadpalen komen als er nu al zijn. Ook in de gemeente Kampenhout werden er bijkomende laadpalen geplaatst.
Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) is verantwoordelijk voor de uitrol van laadinfrastructuur op openbaar domein door middel van een concessie. De Vlaamse regering heeft hier voor op 1 september 2022 voor de vervoersregio Leuven en Vlaamse Rand de concessie gegund aan Total Energies.
Team milieu/duurzaamheid diende 7 locatie voorstellen in voor de strategische uitrol van laadpalen binnen de gemeente Kampenhout, deze zeven werden voorgelegd aan de dienst mobiliteit en infrastructuur van het lokaal bestuur Kampenhout.
Van de zeven ingediende locaties werd er voor 5 locaties een gunstig advies gegeven door bovengenoemde diensten. Het advies is gebaseerd op de toegankelijkheid van de locatie, de bereikbaarheid enz.
Die geschikte locaties zijn:
Na de tweede testperiode kan er eventueel overgegaan worden naar een aanvullend reglement. Dit zal voorgelegd worden op de verkeerscommissie.
De kost van de nodige verkeerstekens, voorzien in het budget 2024 op registratiesleutel 2024/GBB/0119-04/60101000/GEMEENTE/LOODS/IP-GEEN
Art. 1: Alle voorafgaande aanvullende reglementen of gedeelten ervan, die betrekking hebben op de huidige maatregel vervallen op het moment dat onderhavig besluit in werking treedt.
Art. 2: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de vaststelling van de verlenging van de tijdelijke politieverordening op het wegverkeer houdende dat op volgende locaties parkeervakken worden voorbehouden voor het laden van elektrische voertuigen :
Art. 4 : Deze tijdelijke politieverordening is van kracht van 1 januari 2025 tot en met 31 augustus 2025.
Art. 5: De inbreuken op deze politieverordening te bestraffen met politiestraffen voor zover een wet, een decreet, een algemene, gewestelijke of provinciale verordening in dit vlak geen andere straffen bepalen.
Art. 6: Deze verordening wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur.