De voorzitter opent de zitting op 24/04/2025 om 19:29.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen in het bijzonder artikel 32.
Goedkeuring van de notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 27 maart 2025.
Art. 1: De gemeenteraad keurt de notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 27 maart 2025 goed.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen in het bijzonder artikel 392 t.e.m. 395.
Het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997 de artikelen 125bis tot en met 125quaterdecies, zoals gewijzigd door het decreet van 5 april 2019 betreffende het onderwijs XXIX.
Het besluit van de gemeenteraad van 25 juni 2020 m.b.t. de verlenging van de scholengemeenschap Kastze voor zes schooljaren vanaf 1 september 2020.
Naar aanleiding van de nieuwe legislatuur dienen er nieuwe vertegenwoordigers te worden aangesteld voor beheerscomité scholengemeenschap KASTZE .
Titel 2, art.4. § 2 van de overeenkomst scholengemeenschap aangegaan tussen de gemeentebesturen van Kampenhout, Steenokkerzeel en Zemst, bepaalt dat elke gemeenteraad een lid afvaardigt alsmede een vervangend lid, ingeval van afwezigheid van het effectief lid.
Het is aangewezen om de schepen van onderwijs af te vaardigen in het beheerscomité als effectief lid en als plaatsvervanger het gemeenteraadslid aan te duiden dat werd verkozen als plaatsvervanger binnen het Overleg Comité Scholengemeenschap (OCSG).
Helena Molineaux 19 stemmen voor, Kris Leaerts 0 stemmen voor, Stefan Imbrechts 0 stemmen voor, Edith Grauwels 0 stemmen voor, Rudi Van Ingelgom 0 stemmen voor, Gonda Smetsers 0 stemmen voor, Stefan Vandevenne 0 stemmen voor, Korneel Lenaerts 0 stemmen voor, Bart Crommelinck 0 stemmen voor, Rudy Peeters 0 stemmen voor, Laura Nevens 0 stemmen voor, Nick Mannaerts 0 stemmen voor, Anne Van Assche 0 stemmen voor, Marthe Debels 0 stemmen voor, Denise Vander Weyden 0 stemmen voor, William Hanssens 0 stemmen voor, Huguette Kemps 0 stemmen voor, Thomas Vanderick 0 stemmen voor, Sarah Peeters 0 stemmen voor, Els Corbeels 0 stemmen voor, Kurt Schoevaerts 0 stemmen voor, Sonia De Wandeler 0 stemmen voor, Thierry Rom 0 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 3 stemmen onthouden.
Edith Grauwels 19 stemmen voor, Kris Leaerts 0 stemmen voor, Stefan Imbrechts 0 stemmen voor, Rudi Van Ingelgom 0 stemmen voor, Gonda Smetsers 0 stemmen voor, Stefan Vandevenne 0 stemmen voor, Helena Molineaux 0 stemmen voor, Korneel Lenaerts 0 stemmen voor, Bart Crommelinck 0 stemmen voor, Rudy Peeters 0 stemmen voor, Laura Nevens 0 stemmen voor, Nick Mannaerts 0 stemmen voor, Anne Van Assche 0 stemmen voor, Marthe Debels 0 stemmen voor, Denise Vander Weyden 0 stemmen voor, William Hanssens 0 stemmen voor, Huguette Kemps 0 stemmen voor, Thomas Vanderick 0 stemmen voor, Sarah Peeters 0 stemmen voor, Els Corbeels 0 stemmen voor, Kurt Schoevaerts 0 stemmen voor, Sonia De Wandeler 0 stemmen voor, Thierry Rom 0 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 3 stemmen onthouden.
Bij geheime stemming 19 stemmen voor Helena Molineaux en 3 stemmen onthouden.
Art. 1: De gemeenteraad duidt Helena Molineaux aan als effectief vertegenwoordiger in het beheerscomité van scholengemeenschap Kastze voor de ganse legislatuur 2024-2030.
Bij geheime stemming 19 stemmen voor Edith Grauwels en 3 stemmen onthouden.
Art. 2: De gemeenteraad duidt Edith Grauwels aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger in het beheerscomité van scholengemeenschap Kastze voor de ganse legislatuur 2024-2030.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen in het bijzonder de artikelen 40 en 41.
De omzendbrief BaO/2005 /LL van 30 juni 2005 in verband met scholengemeenschappen basisonderwijs.
Koninklijk besluit tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.
Besluit van de gemeenteraad van 24 september 2020 m.b.t. goedkeuring van het werkingsreglement OCSG Scholengemeenschap Kastze.
Naar aanleiding van de nieuwe legislatuur moeten er nieuwe afgevaardigden worden aangesteld voor OCSG Kastze.
Artikel 6 van het werkingsreglement van het OCSG waardoor bepaald wordt dat: "De afvaardiging van de schoolbesturen bestaat uit 3 leden die bevoegd zijn om verbintenissen aan te gaan in naam van de openbare overheid en die door hun respectievelijke schoolbestuur worden gekozen. Elk van deze personen kan vervangen worden door een behoorlijk gemachtigde afgevaardigde."
Overheden hebben de verplichting om met de representatieve vakorganisaties te onderhandelen en te overleggen vooraleer er algemene maatregelen met betrekking tot het personeel worden genomen.
Het decreet basisonderwijs legt de verplichting op om:
- een lokaal comité op het niveau van de scholengemeenschap - verder het OCSG - genoemd op te richten.
- het orgaan samen te stellen uit afgevaardigden van enerzijds de schoolbesturen en anderzijds de representatieve vakorganisaties.
Er dient een effectieve en een plaatsvervangende vertegenwoordiger voor de gemeente Kampenhout in het OCSG Kastze aangeduid te worden.
Bij geheime stemming 19 stemmen voor Helena Molineaux 19 stemmen en 3 stemmen onthouden.
Bij geheime stemming met 19 stemmen voor Edith Grauwels en 3 stemmen onthouden.
Bij geheime stemming 19 stemmen voor Helena Molineaux 19 stemmen en 3 stemmen onthouden.
Art. 1: De gemeenteraad duidt Helena Molineaux aan als effectief vertegenwoordiger voor het OCSG Kastze gedurende de ganse legislatuur 2024-2030.
Bij geheime stemming met 19 stemmen voor Edith Grauwels en 3 stemmen onthouden.
Art. 2: De gemeenteraad duidt Edith Grauwels aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor het OCSG Kastze gedurende de ganse legislatuur 2024-2030.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder de artikelen 40 en 41.
Het decreet van 26 april 2019 betreffende de organisatie van de eerstelijnszorg, de regionale zorgplatformen en de ondersteuning van de eerstelijnszorgaanbieders.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 17 mei 2019 – en het aanvullende/wijzigend besluit van de Vlaamse Regering van 8 december 2023 – tot erkenning en subsidiëring van de Zorgraden.
Lokaal bestuur Kampenhout is lid van de Eerste Lijnszone (ELZ) Bravio.
Van bij de oprichting in 2019 is het lokaal bestuur Kampenhout lid van ELZ Bravio.
Als gevolg van de verkiezingen dienen we nieuwe vertegenwoordigers aan te duiden voor de algemene vergadering en het bestuursorgaan van ELZ Bravio.
Bij geheime stemming met 19 stemmen voor Anne Van Assche 19 stemmen en 3 stemmen voor Kelly Fillet.
Bij geheime stemming met 18 stemmen voor Wendy Van Maele en 4 stemmen voor Kelly Fillet.
Met 21 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 1 stem onthouden.
Bij geheime stemming met 19 stemmen voor Anne Van Assche 19 stemmen en 3 stemmen voor Kelly Fillet.
Art. 1: De gemeenteraad duidt Anne Van Assche aan als effectief vertegenwoordiger (lokale besturen) in de algemene vergadering van ELZ Bravio gedurende de legislatuur 2024-2030.
Bij geheime stemming met 18 stemmen voor Wendy Van Maele en 4 stemmen voor Kelly Fillet.
Art. 2: De gemeenteraad duidt Wendy Van Maele aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger (lokale besturen) in de algemene vergadering van ELZ Bravio gedurende de legislatuur 2024-2030.
Met 21 stemmen voor en 1 stem onthouden.
Art. 3: De gemeenteraad duidt Marc Dierick aan als kandidaat lid bestuursorgaan van ELZ Bravio gedurende de legislatuur 2024-2030.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen in het bijzonder de artikelen 40 en 41.
De statuten het Vlaams selectiecentrum voor overheidspersoneel cv (Poolstok)van 25 oktober 2023.
Het lokaal bestuur Kampenhout is sinds november 2020 aandeelhouder van Poolstok.
Naar aanleiding van de nieuwe legislatuur moeten er nieuwe vertegenwoordigers worden aangesteld voor Poolstok.
Met 19 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 3 stemmen onthouden.
Met 19 stemmen voor en 3 stemmen onthouden.
Met 19 stemmen voor en 3 stemmen onthouden.
Art. 1: De gemeenteraad duidt Terry Horckmans aan als effectief vertegenwoordiger in de (buitengewone) algemene vergadering van Poolstok gedurende de ganse legislatuur 2024 - 2030.
Met 19 stemmen voor en 3 stemmen onthouden.
Art. 2: De gemeenteraad duidt Isabelle De Coninck aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger in de (buitengewone) algemene vergadering van Poolstok gedurende de ganse legislatuur 2024 - 2030.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen in het bijzonder de artikel 40 en 41.
De statuten van OFP (Organisme voor de financiering van pensioenen) Prolocus.
Het lokaal bestuur is toegetreden tot OFP Prolocus.
OFP Prolocus is niet onderworpen aan het decreet lokaal bestuur.
Naar aanleiding van de nieuwe legislatuur moeten er nieuwe vertegenwoordigers worden aangesteld voor OFP Prolocus.
Met 21 stemmen voor en 1 stem onthouden.
Met 21 stemmen voor en 1 stem onthouden.
Met 21 stemmen voor en 1 stem onthouden.
Art. 1: De gemeenteraad duidt Daisy Vannuffelen aan als effectief vertegenwoordiger in de (buitengewone) algemene vergadering van OFP Prolocus gedurende de ganse legislatuur 2024-2030.
Met 21 stemmen voor en 1 stem onthouden.
Art. 2: De gemeenteraad duidt Annik Berghmans aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger in de (buitengewone) algemene vergadering van OFP Prolocus gedurende de ganse legislatuur 2024-2030.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De gemeente is aangesloten bij Providentia bv.
Providentia is een bv met sociaal oogmerk en dus niet onderworpen aan de decreet lokaal bestuur.
De beslissing van de gemeenteraad van 27 maart 2025 houdende aanstelling van Bart Crommelinck als effectief vertegenwoordiger en Sarah Peeters als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de (buitengewone) algemene vergadering van Providentia bv gedurende de legislatuur 2024-2030.
Op 25 maart 2025 ontving de gemeente Kampenhout een uitnodiging van Providentia met de agenda voor de algemene vergadering van 8 mei 2025 om 18 uur in Restaurant Eenhoorn, Keierberg 80, te Asse.
De agenda ziet eruit als volgt:
Art. 1: De gemeenteraad keurt de agenda goed voor de algemene vergadering van Providentia op 8 mei 2025 als volgt:
Art. 2: De vertegenwoordiger van de gemeente is gemandateerd om de agendapunten op de algemene vergadering van Providentia op 8 mei 2025 goed te keuren.
Wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeente is aangesloten bij Creadiv nv.
De statuten van Creadiv nv.
Creadiv nv is als naamloze vennootschap niet onderworpen aan het decreet lokaal bestuur.
Toch wenst het college van burgemeester en schepenen de agenda van de buitengewone algemene vergadering te laten goedkeuren door de gemeenteraad alsook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger.
De beslissing van de gemeenteraad van 27 maart 2025 houdende aanstelling van Thomas Vanderick als effectief vertegenwoordiger en Kurt Schoevaerts als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Op 27 maart 2025 ontving de gemeente Kampenhout een uitnodiging van Creadiv nv met de agenda en bijhorende stukken voor de algemene vergadering van 9 mei 2025 om 16 uur in De Hoorn, Sluisstraat 79 te 3000 Leuven.
Agenda:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2024
2. Verslag van de commissaris over zijn werkzaamheden in het boekjaar 2024
3. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024 Goedkeuring van de winstverdeling
4. Kwijting aan bestuurders en commissaris
5. Ontslag en benoeming bestuurders
6. Rondvraag
Art. 1: De gemeenteraad keurt de agenda voor de algemene vergadering van Creadiv nv op 9 mei 2025 goed als volgt:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2024
2. Verslag van de commissaris over zijn werkzaamheden in het boekjaar 2024
3. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024 Goedkeuring van de winstverdeling
4. Kwijting aan bestuurders en commissaris
5. Ontslag en benoeming bestuurders
6. Rondvraag
Art. 2: De gemeenteraad bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger voor de algemene vergadering op 9 mei 2025 van Creadiv nv.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
De gemeente is aandeelhouder bij FINEG nv, zie besluit van de gemeenteraad van 20 mei 2010 met betrekking tot onze toetreding.
FINEG nv is niet onderworpen aan de decreet lokaal bestuur.
Toch wenst het college van burgemeester en schepenen de agenda van de buitengewone algemene vergadering te laten goedkeuren door de gemeenteraad alsook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger.
Besluit van de gemeenteraad van 27 februari 2025 waarbij Stefan Imbrechts als effectief vertegenwoordiger en Kobe Claessens als plaatsvervangend vertegenwoordiger werd aangeduid voor de (buitengewone) algemene vergaderingen van FINEG nv gedurende de legislatuur 2024-2030.
Op 5 april 2025 ontving de gemeente Kampenhout een mail van FINEG nv met de agenda voor de algemene vergadering tevens jaarvergadering op dinsdag 13 mei 2025 in de Salons van Edel, Terbekehofdreef 13 - 2610 Wilrijk.
De agenda bevat volgend onderwerp :
8. Statutaire mededelingen
Art. 1: De gemeenteraad keurt de agenda voor de algemene vergadering tevens jaarvergadering van FINEG op 13 mei 2025 goed als volgt:
8. Statutaire mededelingen
Art. 2: De gemeenteraad bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger voor de algemene vergadering tevens jaarvergadering op 13 mei 2025 van FINEG nv.
De statuten van VVOG.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeente is aangesloten bij VVOG vzw.
De beslissing van de gemeenteraad van 27 februari 2025 houdende aanstelling van Helena Molineaux als effectief vertegenwoordiger en Sonia De Wandeler als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Op 14 april 2025 ontving de gemeente Kampenhout een brief van VVOG met de agenda van de algemene vergadering van 16 mei 2025.
VVOG vzw is een vereniging zonder winstoogmerk en dus niet onderworpen aan het decreet lokaal bestuur. Toch wenst het college van de burgemeester en schepenen de agenda ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad.
Agenda:
Statutaire mededelingen aan de Algemene Vergadering (dr. Art. 22 van de statuten - www.vvog.info/statuten)
1. Financieel verslag
• voorstelling balans en resultatenrekening 2024
• toelichting door de bedrijfsrevisor en commentaar door de directeur
• kwijtschelding aan de leden van het Bestuursorgaan
2. Begroting 2025 (goedkeuring)
• voorstelling en toelichting
3. Vaststelling van de contributie voor 2026 (goedkeuring)
4. Jaarverslag 2024 (goedkeuring)
5. Verkiezing bestuursorgaan VVOG voor de periode 2025-2031
Art. 1: De gemeenteraad keurt de agendapunten van de algemene vergadering van VVOG vzw van 16 mei 2025 goed zijnde:
1. Financieel verslag
• voorstelling balans en resultatenrekening 2024
• toelichting door de bedrijfsrevisor en commentaar door de directeur
• kwijtschelding aan de leden van het Bestuursorgaan
2. Begroting 2025 (goedkeuring)
• voorstelling en toelichting
3. Vaststelling van de contributie voor 2026 (goedkeuring)
4. Jaarverslag 2024 (goedkeuring)
5. Verkiezing bestuursorgaan VVOG voor de periode 2025-2031
Art. 2: De gemeenteraad bepaalt het mandaat van de vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van VVOG op 16 mei 2025.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 166.
Gemeenteraadsbesluit van 19 januari 2023 over de vervanging van de algemeen en financieel directeur.
Artikel 166 van het decreet lokaal bestuur (DLB) bepaalt dat, tenzij er een adjunct algemeen directeur is (wat in Kampenhout niet het geval is) - de vervanging van de algemeen directeur bij zijn afwezigheid of verhindering wordt geregeld door de gemeenteraad.
De gemeenteraad heeft op 19 januari 2023 de vervanging van de algemeen en financieel directeur bij afwezigheid of verhindering geregeld.
De vervangingsregeling die werd goedgekeurd voor de algemeen directeur is de volgende:
- eerste vervanger: Veerle Verwulgen, strategisch coördinator
- tweede vervanger: Jan Blockmans, clustercoördinator ruimte
- derde vervanger: Isabelle van Passel, clustercoördinator mens
De vervangingsregeling die werd goedgekeurd voor de financieel directeur is de volgende:
- eerste vervanger: Annick Bergmans, hoofddeskundige financiën
- tweede vervanger: Ingeborg Vanthienen, deskundige financiën
Ondertussen vonden er verschuivingen plaats binnen het team van de clustercoördinatoren. Om die reden wordt aan de gemeenteraad voorgesteld om een nieuwe lijst vast te stellen.
Voorgestelde lijst voor vervanging algemeen directeur:
- eerste vervanger: Veerle Verwulgen, strategisch coördinator
- tweede vervanger: Isabelle van Passel, clustercoördinator mens
- derde vervanger: Isabelle De Coninck, clustercoördinator interne zaken
Bij het vaststellen van de lijst werd rekening gehouden met de plaats van de voorgestelde vervangers in de organisatie: min. A4 niveau, lid van het coördinatieteam en personeelslid van de gemeente.
Voorgestelde ijst voor vervanging financieel directeur:
- eerste vervanger: Annick Bergmans, hoofddeskundige financiën
- tweede vervanger: Ingeborg Vanthienen, deskundige financiën
Bij het vaststellen van de lijst werd rekening gehouden met de plaats van de voorgestelde vervangers in de organisatie: lid van het team financiën, min. B-niveau en personeelslid van de gemeente.
De voorgestelde vervangers zullen de algemeen directeur, respectievelijk financieel directeur in de aangegeven volgorde en in functie van hun beschikbaarheid vervangen bij afwezigheid of verhindering van de algemeen directeur, respectievelijk financieel directeur. Bij onbeschikbaarheid van de voorgaande vervanger wordt overgegaan naar de volgende vervanger.
Mocht de lijst uitgeput zijn, dan is het ter verantwoording van de continuïteit van de openbare dienst aangewezen om het college van burgemeester en schepenen te machtigen om een vervanger voor de algemeen directeur/financieel directeur aan te stellen tot aan de beschikbaarheid van voormelde vervangers.
Met 18 stemmen voor en 4 stemmen onthouden.
Met 18 stemmen voor en 4 stemmen onthouden.
Art. 1: De gemeenteraad duidt onderstaande personeelsleden aan als vervanger bij verhindering of afwezigheid van de algemeen directeur, in volgende rangorde:
- eerste vervanger: Veerle Verwulgen, strategisch coördinator
- tweede vervanger: Isabelle van Passel, clustercoördinator mens
- derde vervanger: Isabelle De Coninck, clustercoördinator interne zaken
Art. 2: De gemeenteraad duidt onderstaande personeelsleden aan als vervanger bij verhindering of afwezigheid van de financieel directeur, in volgende rangorde:
- eerste vervanger: Annick Bergmans, hoofddeskundige financiën
- tweede vervanger: Ingeborg Vanthienen, deskundige financiën
Art. 3: De gemeenteraad machtigt het college van burgemeester en schepenen om in geval van uitputting van de lijst, een vervanger voor de algemeen/financieel directeur aan te duiden tot aan de beschikbaarheid van hierboven opgelijste vervangers.
Art. 4: Het raadsbesluit van 19 januari 2023 over de vervanging van de algemeen en financieel directeur wordt opgeheven.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017: art. 40 en 41
Principieel besluit college van burgemeester en schepenen van 31 maart 2025: Afsprakennota voor communicatie - besluit
Met het oog op het richten, inrichten en stroomlijnen van de communicatiewerking van het lokaal bestuur, ontwikkelde team communicatie de bijgevoegde afsprakennota. Die heeft tot doel om de consistentie, kwaliteit en effectiviteit van de communicatie te garanderen en te verbeteren.
Als lokaal bestuur communiceren we in de allereerste plaats om de democratie en de dienstverlening te versterken. Cruciaal daarin is een autonome communicatiedienst, die het vertrouwen van de organisatie en het bestuur krijgt om kwalitatieve communicatie te verzorgen die aan de noden van de burger en de organisatie beantwoordt. Goede afspraken vormen de fundamenten van een geoliede communicatiewerking.
Naast algemene communicatieafspraken (over kwaliteitszorg, neutraliteit, ...) bevat de nota, onder meer, afspraken rond de sociale media van het lokaal bestuur, perscommunicatie, het gemeentelijke infomagazine Hier en de website. Ook de rol van politieke mandatarissen en de wisselwerking met team communicatie werden in de afsprakennota opgenomen.
Art. 1: De gemeenteraad gaat akkoord met de afsprakennota voor communicatie.
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Ministerieel Besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst, en latere wijzigingen.
De jaarrekeningen van de kerkfabrieken moeten ter advies worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Op 18 maart 2025 was er een overleg tussen het Centraal Kerkbestuur van Kampenhout en de gemeente over de jaarrekeningen van 2024 van de verschillende kerkfabrieken.
De jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw Kampenhout, vastgesteld door de kerkraad op 21 januari 2025 met een exploitatieoverschot van 59.157,69 euro en met een investeringsoverschot van 0,00 euro.
Het ontwerp jaarrekening 2024:
Exploitatie |
|
Ontvangsten |
+ 67.869,39 |
Uitgaven |
- 42.077,94 |
Overboekingen |
0,00 |
Overschot vorig boekjaar |
+ 33.366,24 |
Exploitatie voor toelage |
= 59.157,69 |
Gemeentelijke toelage |
0,00 |
Overschot exploitatie |
= 59.157,69 |
Investeringen |
|
Ontvangsten |
+ 1.116.018,11 |
Uitgaven |
- 1.116.018,11 |
Overboekingen |
0,00 |
Overschot investeringen |
= 0,00 |
Globaal resultaat jaarrekening 2024 |
59.157,69 |
Er werden geen opmerkingen geformuleerd door de financieel directeur.
Art. 1: De gemeenteraad verleent gunstig advies over de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Onze-Lieve-Vrouw Kampenhout.
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Ministerieel Besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst, en latere wijzigingen.
De jaarrekeningen van de kerkfabrieken moeten ter advies worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Op 18 maart 2025 was er een overleg tussen het Centraal Kerkbestuur van Kampenhout en de gemeente over de jaarrekeningen van 2024 van de verschillende kerkfabrieken.
De jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint-Servatius Berg, vastgesteld door de kerkraad op 10 februari 2025 met een exploitatieoverschot van 29.106,20 euro en met een investeringstekort van 580,00 euro.
Het ontwerp jaarrekening 2024:
Exploitatie |
|
Ontvangsten |
+ 12.093,93 |
Uitgaven |
- 20.413,47 |
Financiering |
0,00 |
Overschot vorig boekjaar |
+ 32.446,39 |
Exploitatie voor toelage |
= 24.126,85 |
Gemeentelijke toelage |
4.979,35 |
Overschot exploitatie |
= 29.106,20 |
Investeringen |
|
Ontvangsten |
0,00 |
Uitgaven |
580,00 |
Overschot vorig boekjaar |
0,00 |
Overschot investeringen |
= - 580,00 |
Globaal resultaat jaarrekening 2024 |
28.526,20 |
Er werden geen opmerkingen geformuleerd door de financieel directeur.
Art. 1: De gemeenteraad verleent gunstig advies over de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Servatius Berg.
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Ministerieel Besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst, en latere wijzigingen.
De jaarrekeningen van de kerkfabrieken moeten ter advies worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Op 18 maart 2025 was er een overleg tussen het Centraal Kerkbestuur van Kampenhout en de gemeente over de jaarrekeningen van 2024 van de verschillende kerkfabrieken.
De jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint-Antonius Buken, vastgesteld door de kerkraad op 13 februari 2025 met een exploitatieoverschot van 7.105,24 euro en met een investeringsoverschot van 0,00 euro.
Het ontwerp jaarrekening 2024:
Exploitatie |
|
Ontvangsten |
+ 6.459,86 |
Uitgaven |
- 21.006,84 |
Financiering |
0 |
Overschot vorig boekjaar |
+ 5.963,08 |
Exploitatie voor toelage |
= - 8.583,90 |
Gemeentelijke toelage |
15.689,14 |
Overschot exploitatie |
= 7.105,24 |
Investeringen |
|
Ontvangsten |
0,00 |
Uitgaven |
0,00 |
Overschot vorig boekjaar |
0,00 |
Overschot investeringen |
= 0,00 |
Globaal resultaat jaarrekening 2024 |
7.105,24 |
Er werden geen opmerkingen geformuleerd door de financieel directeur.
Art. 1: De gemeenteraad verleent gunstig advies over de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Antonius Buken.
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Ministerieel Besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst, en latere wijzigingen.
De jaarrekeningen van de kerkfabrieken moeten ter advies worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Op 18 maart 2025 was er een overleg tussen het Centraal Kerkbestuur van Kampenhout en de gemeente over de jaarrekeningen van 2024 van de verschillende kerkfabrieken.
De jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint-Stefaan Nederokkerzeel, vastgesteld door de kerkraad op 13 februari 2025 met een exploitatieoverschot van 42.630,45 euro en met een investeringsoverschot van 0,00 euro.
Het ontwerp jaarrekening 2024:
Exploitatie |
|
Ontvangsten |
+ 35.305,66 |
Uitgaven |
- 23.516,57 |
Financiering |
0,00 |
Overschot vorig boekjaar |
+ 19.514,80 |
Exploitatie voor toelage |
= 31.303,89 |
Gemeentelijke toelage |
11.326,56 |
Overschot exploitatie |
= 42.630,45 |
Investeringen |
|
Ontvangsten |
+ 57.489,36 |
Uitgaven |
- 57.489,36 |
Overschot vorig boekjaar |
0,00 |
Overschot investeringen |
= 0,00 |
Globaal resultaat jaarrekening 2023 |
42.630,45 |
Er werden geen opmerkingen geformuleerd door de financieel directeur.
Art. 1: De gemeenteraad verleent gunstig advies over de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Stefaan Nederokkerzeel.
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Ministerieel Besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst, en latere wijzigingen.
De jaarrekeningen van de kerkfabrieken moeten ter advies worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Op 18 maart 2025 was er een overleg tussen het Centraal Kerkbestuur van Kampenhout en de gemeente over de jaarrekeningen van 2024 van de verschillende kerkfabrieken.
De jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint Jozef Relst, vastgesteld door de kerkraad op 7 december 2024 en 24 februari 2025 met een exploitatieoverschot van 1.878,49 euro en met een investeringsoverschot van 0,00 euro.
Het ontwerp jaarrekening 2024:
Exploitatie |
|
Ontvangsten |
+ 3.583,85 |
Uitgaven |
- 20.488,17 |
Overboekingen |
0,00 |
Overschot vorig boekjaar |
+ 8.657,45 |
Exploitatie voor toelage |
= - 8.246,87 |
Gemeentelijke toelage |
10.125,36 |
Overschot exploitatie |
= 1.878,49 |
Investeringen |
|
Ontvangsten |
0,00 |
Uitgaven |
6.500,00 |
Overschot vorig boekjaar |
6.500,00 |
Overschot investeringen |
= 0,00 |
Globaal resultaat jaarrekening 2023 |
1.878,49 |
Er werden geen opmerkingen geformuleerd door de financieel directeur.
Art. 1: De gemeenteraad verleent gunstig advies over de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint Jozef Relst.
Decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, en latere wijzigingen;
Ministerieel Besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de eredienst en van de centrale besturen van de eredienst, en latere wijzigingen.
De jaarrekeningen van de kerkfabrieken moeten ter advies worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Op 18 maart 2025 was er een overleg tussen het Centraal Kerkbestuur van Kampenhout en de gemeente over de jaarrekeningen van 2024 van de verschillende kerkfabrieken.
De coördinatie van de jaarrekeningen over het boekjaar 2024 van de kerkfabrieken van het Centraal Kerkbestuur Kampenhout, met een totaal exploitatieresultaat van 139.878,07 euro en met een totaal investeringsresultaat van -580,00 euro:
Het ontwerp jaarrekening 2024:
Kerkfabriek |
Exploitatieresultaat |
Investeringsresultaat |
Totaal |
Sint-Servatius Berg |
29.106,20 |
- 580,00 |
28.526,20 |
Sint-Antonius Buken |
7.105,24 |
0,00 |
7.105,24 |
Onze-Lieve-Vrouw Kampenhout |
59.157,69 |
0,00 |
59.157,69 |
Sint-Stefaan Nederokkerzeel |
42.630,45 |
0,00 |
42.630,45 |
Sint-Jozef Relst |
1.878,49 |
0,00 |
1.878,49 |
TOTAAL |
139.878.07 |
- 580,00 |
139.298,07 |
Er werden geen opmerkingen geformuleerd door de financieel directeur.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van de coördinatie van de jaarrekeningen 2024 van de kerkfabrieken van het Centraal Kerkbestuur Kampenhout.
De gemeente Kampenhout heeft het Burgemeestersconvenant 2030 ondertekend, aangaande de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen.
Besluit van de Vlaamse Regering van 4 juni 2021 tot toekenning van een subsidie aan de Vlaamse gemeenten voor klimaatacties ter uitvoering van het Lokaal Energie- en Klimaatpact.
Het Lokaal Energie- en Klimaatpact van de Vlaamse Regering en de Vlaamse steden en gemeenten van 4 juni 2021 aangaande het verbintenissen engagement inzake de algemene engagementen en de vier werven, houdende 16 specifieke doelstellingen.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017: “De gemeenten zijn overeenkomstig artikel 41 van de Grondwet bevoegd voor de aangelegenheden van gemeentelijk belang. Voor de verwezenlijking daarvan kunnen ze alle initiatieven nemen. Ze beogen om bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het gemeentelijk gebied.”
De gemeenteraad heeft de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 goedgekeurd op 16 september 2021.
De gemeenteraad heeft de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0 goedgekeurd op 20 oktober 2022.
Binnen het Lokaal Energie- en Klimaatpact moet een jaarlijkse rapportering met betrekking tot de voortgang opgemaakt worden dat na voorlegging aan de gemeenteraad bij het agentschap binnenlands bestuur moet ingediend worden.
Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het Lokaal Klimaatpactportaal, waar de Vlaamse overheid de monitoring van de doelstellingen bijhoudt.
Vanaf de rapportering over 2024 dient ook de financiële rapportering te gebeuren aan de hand van een bijlage met financiële verantwoording.
De financiële rapportering van het LEKP wijzigt vanaf 2025. Die verloopt niet langer via de beleids- en beheerscyclus (BBC), maar via een rapportering voor de gemeenteraad, die simultaan verloopt met de inhoudelijke rapportering.
In bijlage is het LEKP-rapport bijgevoegd met de meest recent beschikbare cijfers van de monitoring van de verschillende LEKP-doelstellingen. De doelstellingen zijn opgedeeld volgens de 4 werven en de algemene doelstellingen. Bij elke doelstelling is een beknopte uitleg over de doelstelling toegevoegd en de wijze van monitoring.
Ter zitting deelt schepen Molineaux mee dat een rechtzetting gebeurde aan het rapport. Voor de hemelwateropvang staat een realisatiegraad vermeld van 29,51%. Dit kwam door een foutieve input van de eenheid voor het groendak van de pastorij (m³ ipv liter wat een factor 1000 verschilt). De laatste update geeft de juiste realisatiegraad weer: 0,8%. Hierin zit het groendak verwerkt met de juiste eenheid.
De Vlaamse Regering kent een subsidie toe aan de lokale besturen die het Lokaal Energie- en Klimaatpact ondertekenen. Daarmee ondersteunt Vlaanderen de lokale klimaatacties. Deze subsidie berust op het principe van een gemeentelijke cofinanciering van 50%. Dit betekent meer concreet dat voor iedere ontvangen euro, de gemeente zelf een extra euro moet investeren.
Voor de jaren 2023 en 2024 bedraagt de cofinancieringsdrempel voor Kampenhout 125.064,34 euro.
In bijlage is de financiële rapportering toegevoegd met uitgaven van acties die aan de cofinancieringsdrempel moeten voldoen. De uitgaven voor 2023 en 2024 bedragen 351.579,12 euro zodat aan het cofinancieringsprincipe wordt voldaan.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van de inhoudelijke en financiële rapportering 2024 in verband met het Lokaal Energie- en Klimaatpact.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Gemeenteraadsbeslissing van 20 juni 2024 betreffende overeenkomst met Pootjesparadijs inzake het zwerfkattenbeleid.
Op de gemeenteraad van 20 juni 2024 werd de overeenkomst met Pootjesparadijs inzake het zwerfkattenbeleid goedgekeurd. Artikel 4 beschrijft de werkingstoelagen.
Op 3 maart 2025 ontving de milieudienst per mail melding van een prijsstijging met betrekking tot het zwerfkattenbeleid doorgevoerd door de aangenomen dierenarts. De prijsstijging zou reeds aangevat zijn in het eerste kwartaal van 2025.
Afgesproken prijzen contractueel momenteel (basisprijs excl. btw, zonder indexatie):
Prijzen vanaf 1 januari 2025:
"Gedurende de periode dat we reeds actief zijn hebben we reeds samengewerkt met een 4-tal dierenartsen. Deze met de meest voordelige prijzen is onze vaste dierenarts geworden. Omwille van beschikbaarheid of hoogdringendheid gebruiken we af en toe toch nog een andere dierenarts. Op die manier we kunnen blijven de prijzen vergelijken door hun facturen naast elkaar te leggen. Onze vaste dierenarts gebruikte blijkbaar reeds geruime tijd voor onze opening dezelfde prijzen en heeft om wat in te halen zijn prijzen verhoogd met een hoger percentage dan de index. Daar wij een VZW zijn is onze marge om onze kosten te dekken heel klein. Daardoor wij genoodzaakt om mee te verhogen. Van gemeentes die een tijdje met een ander asiel hebben samengewerkt vernam ik dat onze prijzen lager liggen, dus heb ik er vertrouwen in dat we met onze prijzen goed zitten."
Er is krediet voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 op registratiesleutel 2025/GBB/0470-00/61319999/GEMEENTE/RUIMTE/IP-GEEN.
Art.1: De gemeenteraad keurt de prijsstijging met betrekking tot het zwerfkattenbeleid goed.
Art.2: Artikel 4 van de overeenkomst met Pootjesparadijs inzake het zwerfkattenbeleid wordt aangepast.
Wet van 21 maart 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera's gewijzigd door de wetten van 12 november 2009, 3 augustus 2012, 4 april 2O14, 21 april 2016 en 21 maart 2018.
De gemeenteraadsbeslissing van 17 mei 2018 betreffende vaststelling reglement vast camera toezicht.
Volgens de wet van 21 maart 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera's (camerawet) die grondig werd gewijzigd door de wet van 21 maart 2018 legt ons, als bezitter van bewakingscamera's, op om:
1. Onze bewakingscamera's aan te geven;
2. Een register van de beeldverwerkingsactiviteiten bij te houden;
3. Een pictogram aan te brengen aan de ingang van de bewaakte plaats'
Volgends de gemeenteraadsbeslissing van 17 mei 2018 betreffende de vaststelling van het reglement vast camera toezicht wordt door artikel 3 bepaald dat de gemeenteraad in kennis wordt gesteld bij toevoeging van een nieuwe locatie.
Kasteel Van Bellinghen wordt toegevoegd als nieuwe locatie met momenteel 5 vaste camera's (zie bijgevoegd plannetje). Aan de 3 voorwaarden (aangifte, register en pictogram) is voldaan.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van de ingebruikname van de 5 vaste bewakingscamera's voor het Kasteel Van Bellinghen, Gemeentehuisstraat 32 te 1910 Kampenhout.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij KB van 16 maart 1968;
Het KB van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het ministerieel rondschrijven van 30 oktober 1998 betreffende de toepassing van het beperkt eenrichtingsverkeer;
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009;
Het mobiliteitsplan van de gemeente Kampenhout, conform verklaard op 10 november 2011.
Het kruispunt van de Vekestraat met de Oudestraat wordt gekenmerkt door een beperkte zichtbaarheid, mede door het ontbreken van duidelijke voorrangssignalisatie voor zowel fietsers als gemotoriseerd verkeer. De Vekestraat sluit aan op de Oudestraat, een weg die door haar inrichting en verkeersfunctie door weggebruikers als hoofdweg wordt ervaren. De gemeentegrens tussen Kampenhout en Boortmeerbeek loopt via de centrale as van de weg.
Daarnaast zorgt het intensieve gebruik van de Vekestraat door fietsers voor bijkomende onveilige situaties, waarbij het gebrek aan visuele doorlopende fietsinfrastructuur en voorrangsborden leidt tot onduidelijkheid bij alle weggebruikers over de geldende voorrangsregels. Dit resulteert in risicovolle verkeerssituaties, zoals gemeld door buurtbewoners en bevestigd door de lokale politie.
Om de verkeersveiligheid en de verkeersafwikkeling ter hoogte van dit kruispunt te verbeteren, wordt de Oudestraat ter hoogte van dit punt formeel aangeduid als voorrangsweg (B15) en wordt de Vekestraat voorzien van een bord B1 (voorrang verlenen). Ook wordt het fietspad visueel doorgetrokken over het kruispunt via wegmarkering. Deze ingrepen zorgen voor een eenduidige en duidelijke verkeerssituatie, verhogen de zichtbaarheid van het fietsverkeer en verminderen het risico op ongevallen.
Er wordt verwezen naar het verslag van de Verkeerscel van 27 februari 2025, waarin deze kwestie werd besproken door het bestuur, de administratie en de politie, en de voorgestelde maatregelen werden overeengekomen.
De situatie wordt ook verduidelijkt op bijgevoegd plan.
Art.1: De gemeenteraad keurt het wijzigen van de voorrangssituatie aan het kruispunt Vekestraat x Oudestraat, zoals beschreven en aangeduid op bijgevoegd plan, goed.
Art.2: Aan het betreffende kruispunt wordt de Oudestraat voor al het verkeer in de voorrang gebracht. Bestuurders in de Vekestraat verlenen voorrang aan het verkeer in de Oudestraat.
Art.3: Volgende verkeerssignalisatie wordt voorzien:
Art.4: Onderhavig besluit zal ter kennisgeving overgemaakt worden aan het Vlaams Huis voor de verkeersveiligheid, Departement Mobiliteit en Openbare Werken, Koning Albert II-laan 20 bus 2, 1000 Brussel, de griffie van de rechtbank van eerste aanleg, de politierechtbank, de politie, de gemeente Boortmeerbeek en het provinciebestuur van Vlaams-Brabant.
Op de laatste gemeenteraad heb ik het probleem van de Aziatische hoornaar (Vespa velutina) opnieuw onder de aandacht gebracht door middel van het stellen van een mondelinge vraag. Het antwoord op deze vraag was dat er 5 vallen ontvangen zijn van de provincie. Er wordt nog onderzocht op welke plaatsen deze vallen geplaatst zullen worden. Tot hier,..... Alles prima.
Vanaf hier, vinden wij, van Vlaams Belang, het onvoldoende qua inspanning om deze moordlustige invasieve exoot uit te roeien. De Aziatische hoornaar rukt snel op en vormt een directe bedreiging voor honingbijen, wilde bestuivers en onze lokale biodiversiteit. Door het gebrek aan natuurlijke vijanden kan deze hoornaar zich ongestoord en snel verspreiden.
Door in het vroege voorjaar selectieve vallen te plaatsen, kunnen we de koninginnen onderscheppen voordat zij nieuwe nesten bouwen. Dit is een eenvoudige, doeltreffende en milieuvriendelijke manier om verdere verspreiding tegen te gaan. Iedere gevangen koningin betekent immers een nest minder.
Daarom roep ik u op om:
Laten ook wij als mooie landelijke gemeente het goede voorbeeld geven, vóór het te laat is. Vele gemeenten, zie voorbeelden hieronder, zijn al gestart met deze aanpak. Deze voorbeelden tonen aan dat het plaatsen van vallen een effectieve methode is om de verspreiding van de Aziatische hoornaar tegen te gaan.
Art. 1: De gemeenteraad verwerpt het voorstel om opdracht te geven aan het college van burgemeester en schepenen om de aangehaalde punten te behandelen op de eerstvolgende zitting van het college van burgemeester en schepenen.
Naar aanleiding van de communicatiebevraging “Zeg het eens” wil ik graag anticiperen en benadrukken dat Kampenhout een mooie maar ook een fiere Vlaamse gemeente is.
Op onze gemeentelijke webstek is het Vlaams gevoel te weinig (of zo goed als niet) terug te vinden.
In het “echte leven” daarentegen komen we langs de invalswegen de borden “Vlaamse gemeente”(zie afbeelding in bijlage) WEL tegen.
Het bewijs dat het lokaal bestuur dit idee wel genegen is.
Gelet op het feit dat dit langs de baan wel kan benadrukt worden, zouden we dit initiatief graag willen verlengen op digitale manier.
Dit kan door op onze gemeentelijke webstek, onder meer naast de 3 kernwoorden “knap, landelijk en zorgzaam” welke op ELKE webpagina terug te vinden zijn, ook het woordje “Vlaams” toe te voegen.
Kampenhout IS inderdaad knap, EN landelijk, EN zorgzaam maar laten we zeker ook onze roots niet vergeten!
Onze vraag aan de burgemeester en schepenen:
Naast de 3 kernwoorden “knap, landelijk en zorgzaam” ook het woord “Vlaams” toevoegen aan de gemeentelijke webstek.
Art. 1: De gemeenteraad verwerpt het voorstel van de Vlaams Belang fractie om op de gemeentelijke webstek het kernwoord 'Vlaams' toe te voegen aan het logo van lokaal bestuur Kampenhout.
De voorzitter sluit de zitting op 24/04/2025 om 21:23.
Namens Gemeenteraad,
Veerle Verwulgen
plaatsvervangend algemeen directeur
Kris Leaerts
voorzitter