Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief van 14 november 1977 van de minister van Verkeerswezen en de minister van openbare werken betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het kruispunt van de N21 Haachtsesteenweg en de Kerkstraat wordt een lokaal Hoppinpunt.
Een Hoppinpunt is een vervoersknooppunt waar:
en/of
Deze parkeerplaatsen voor autodelen worden voorzien op parkeerplaats met nummer 2 en 3 op de noordelijke parking (kant Kampenhout centrum) waar ook in de toekomst de laadpalen zullen geplaatst worden.
De dienst uitvoering plaatst de nodige verkeersborden en palen : P9a met onderbord 'autodelen'. Later zal als de laadpalen geplaatst zijn het onderbord 'elektrische auto' toegevoegd worden.
Op 23 november 2021, bij de opstart van de benzine deelwagens, werd een eerste infomoment georganiseerd door de dienst milieu. Zodra er kan opgestart worden met elektrische deelwagens zal een tweede infomoment georganiseerd worden.
Andersvalidenparking:
Het Hoppinpunt heeft 2 parkings waar telkens een andersvalidenparkeerplaats voorzien is:
Om de 6 maanden wordt een overleg tussen AWV en lokaal bestuur Kampenhout georganiseerd om de stand van zaken, problemen, openstaande punten op onze gewestwegen N21 en N26 te bespreken.
Ook de verkeersveiligheid is een belangrijk punt tijdens dit overleg. De vragen die binnen de verkeerscel of de verkeerscommissie gesteld worden, komen hier ook ter bespreking.
Dit voorstel werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
De bestaande tijdelijke politieverordening loopt tot 21 mei 2022 en zal vervangen worden door dit aanvullend reglement.
De kost van de nodige verkeerstekens, voorzien in het budget 2022 op registratiesleutel 2022/ACT-17/0290-00/61599999/GEMEENTE/JANB/IP-GEEN
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast : op het Hoppinpunt Kerkstraat worden parkeerplaatsen 2 en 3 op de parking aan de noordzijde (kant Kampenhout centrum) voorbehouden voor autodelen. De maatregel wordt kenbaar gemaakt door de verkeersborden : E9a met onderbord type VII met vermelding ‘autodelen’, op oranje paal.
Art. 2: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast : op het Hoppinpunt Kerkstraat worden 2 parkeerplaatsen voorbehouden voor andersvaliden. Op de parking aan de noordzijde (kant Kampenhout centrum) parkeerplaats 1 en aan de zuidzijde (kant Tiendeschuurstraat) parkeerplaats 1. De maatregel wordt kenbaar gemaakt door verkeersbord typeE9 met onderbord rolstoel, op oranje paal.
Art. 3: De tijdelijke politieverordening : parkeerplaatsen voorbehouden voor autodelen vastgesteld op het college van burgemeester en schepenen van 8 november 2021 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Art. 5: Agentschap Wegen en verkeer wordt door de dienst mobiliteit in kennis gesteld van de beslissing.