De voorzitter opent de zitting op 12/05/2022 om 19:28.
Het decreet lokaal bestuur.
Goedkeuring van de notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 29 april 2022.
Art. 1: De gemeenteraad keurt van de notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 29 april 2022 goed.
Zoneraad d.d. 24 november 2021 Hulpverleningszone Oost, Vlaams-Brabant
College van burgemeester en schepenen d.d. 28 februari 2022: Horecareglement
In de zoneraad van 24 november 2021 (Hulpverleningszone Oost, Vlaams-Brabant) werden de ontwerpen van het zonaal horeca- en evenementenreglement goedgekeurd. Door deze beslissing dienen alle horecazaken en evenementen binnen de 32 gemeenten van onze zone die deze reglementen bekrachtigen te voldoen aan dezelfde voorschriften. Ook bieden deze nieuwe reglementen de mogelijkheid om bestaande verouderde politiereglementen op te heffen.
Beide reglementen hebben een lange weg moeten afleggen. Vooreerst hebben verschillende voorbesprekingen plaats gehad in het bestuur van de zone. Daarna werden beide reglementen (omwille van corona) digitaal toegelicht aan de verschillende gemeenten en betrokken stakeholders. Op basis van verschillende reacties vanuit de gemeenten werden FAQ's opgesteld waarin bijkomende verduidelijkingen zijn opgenomen.
Er wordt verzocht om beide reglementen te laten goedkeuren door alle gemeenteraden van de betrokken gemeentes en dit met ingang vanaf 1 juni 2022.
Indien deze niet zouden worden goedgekeurd, blijven de bestaande verouderde politiereglementen van kracht. De brandweer zal dan genoodzaakt zijn op basis van deze voorschriften verder te blijven adviseren wat de uniformiteit en efficiëntie binnen de zone niet ten goede zal komen.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het 'Zonaal horecareglement' volgens bijlage vast.
Art. 2: Het 'Zonaal horecareglement' treedt in werking vanaf 1 juni 2022.
Zoneraad d.d. 24 november 2021 Hulpverleningszone Oost, Vlaams-Brabant
College van burgemeester en schepenen d.d. 28 februari 2022: Zonaal evenementenreglement
In de zoneraad van 24 november 2021 (Hulpverleningszone Oost, Vlaams-Brabant) werden de ontwerpen van het zonaal horeca- en evenementenreglement goedgekeurd. Door deze beslissing dienen alle horecazaken en evenementen binnen de 32 gemeenten van onze zone die deze reglementen bekrachtigen te voldoen aan dezelfde voorschriften. Ook bieden deze nieuwe reglementen de mogelijkheid om bestaande verouderde politiereglementen op te heffen.
Beide reglementen hebben een lange weg moeten afleggen. Vooreerst hebben verschillende voorbesprekingen plaats gehad in het bestuur van de zone. Daarna werden beide reglementen (omwille van corona) digitaal toegelicht aan de verschillende gemeenten en betrokken stakeholders. Op basis van verschillende reacties vanuit de gemeenten werden FAQ's opgesteld waarin bijkomende verduidelijkingen zijn opgenomen.
Er wordt verzocht om beide reglementen te laten goedkeuren door alle gemeenteraden van de betrokken gemeentes en dit met ingang vanaf 1 juni 2022.
Indien deze niet zouden worden goedgekeurd, blijven de bestaande verouderde politiereglementen van kracht. De brandweer zal dan genoodzaakt zijn op basis van deze voorschriften verder te blijven adviseren wat de uniformiteit en efficiëntie binnen de zone niet ten goede zal komen.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het 'Zonaal evenementenreglement' volgens bijlage vast.
Art. 2: Het 'Zonaal evenementenreglement' treedt in werking vanaf 1 juni 2022.
Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 119, 119bis, 135§2, 5°.
Strafwetboek van 8 juni 1867 en latere wijzigingen.
Wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.
Vlaams decreet van 22 december 2017 over het lokaal Bestuur, artikel 2§1 en 40 §3.
Vlaams decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019.
Zonaal horecareglement van de Hulpverleningszone Vlaams-Brabant Oost.
Zonaal evenementenreglement van de Hulpverleningszone Vlaams-Brabant Oost.
Gemeenteraad 25 maart 2021: vaststelling algemeen zonaal politiereglement.
Het algemeen zonaal politiereglement werd goedgekeurd op 25 maart 2021. Echter is een politiereglement een dynamisch document, dat steeds conform nieuwe regelgeving en rechtspraak moet blijven. Op de gemeenteraad in Kampenhout op 12 mei 2022 worden de twee nieuwe reglementen rond de brandveiligheid in horecazaken en evenementen voor de Hulpverleningszone Vlaams-Brabant Oost goedgekeurd. Door deze goedkeuring dienen de artikels rond de brandveiligheid in het Algemeen Zonaal politiereglement aangepast te worden.
Aanpassing artikels 72 en 131 Algemeen Zonaal Politiereglement + verwijdering bijlage 2:
o De hulpverleningszone Vlaams-Brabant Oost heeft een uniform reglement voor horecazaken en evenementen opgesteld voor de volledige zone. In de zoneraad van 24 november 2021 werden de ontwerpen van het zonale horeca- en evenementenreglement goedgekeurd. Door deze beslissing dienen alle horecazaken en evenementen binnen de 32 gemeenten van de zone die deze reglementen bekrachtigen te voldoen aan dezelfde voorschriften. De gemeente Kampenhout valt onder deze hulpverleningszone. Ook bieden deze nieuwe reglementen de mogelijkheid om bestaande verouderde politiereglementen (cfr. bijlage 2 AZP KASTZE) op te heffen. De gemeenteraad van Kampenhout dient beide reglementen goed te keuren. De reglementen moeten in werking treden vanaf 1 juni 2022.
o Door het goedkeuren van beide reglementen door de gemeenteraad van Kampenhout, dienen de artikelen 72 en 131 van het algemeen zonaal politiereglement aangepast te worden. Tot slot is hierdoor bijlage 2 van het algemeen zonaal politiereglement niet meer geldig en dient dit uit het algemeen zonaal politiereglement gehaald te worden.
Art. 1: De gemeenteraad keurt de aanpassingen van het Algemeen Zonaal Politiereglement (AZP) goed.
Art. 2: De gemeenteraad keurt de nieuwe versie van het Algemeen Zonaal Politiereglement (AZP) goed, met ingang vanaf 1 juni 2022.
Het decreet lokaal bestuur.
De gemeente is aangesloten bij Providentia.
Providentia is een cvba met sociaal oogmerk en dus niet onderworpen aan de decreet lokaal bestuur.
Op 7 april 2022 ontving de gemeente Kampenhout een brief van Providentia met de agenda van de algemene vergadering van 12 mei 2022.
De agenda van de algemene vergadering ziet er als volgt uit:
1. Het Jaarverslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021, inclusief het Bijzonder verslag over het toezicht op het sociaal oogmerk en de Klachtenrapportering (ter kennisname)
2. Het Verslag van de commissaris (controleverslag) (ter kennisname)
3. De jaarrekening 2021 (ter goedkeuring)
4. Aanwending van het resultaat (ter goedkeuring)
5. Kwijting aan de bestuurders (na goedkeuring van de jaarrekening)
6. Kwijting aan de commissaris (na goedkeuring van de jaarrekening)
7. Statutaire benoemingen (ter goedkeuring)
8. Vastlegging zitpenning (ter goedkeuring)
9. De Woonmaatschappij (ter kennisname)
De beslissing van de gemeenteraad van 25 april 2019 houdende aanstelling van Greet Willems als effectief vertegenwoordiger en Leen Michiels als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergadering.
En de aanstelling van Greet Willems en Cedric Hoste als kandidaat bestuurder voor de raad van bestuur.
De beslissing van de gemeenteraad van 25 november 2021 houdende aanstelling van Kelly Fillet als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van Providentia ter vervanging van Leen Michiels.
Vermits deze algemene vergadering valt voor de gemeenteraad van 12 mei 2022 keurde het college van burgemeester en schepenen op 9 mei 2022 de agenda voor de algemene vergadering van Providentia op 12 mei 2022 goed en bepaalde het mandaat van de vertegenwoordiger.
Dit dossier wordt ter bekrachtiging voorgelegd aan de gemeenteraad van 12 mei 2022.
Art. 1: De gemeenteraad bekrachtigt het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 9 mei 2022 houdende goedkeuring van de agenda en bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van Providentia op 12 mei 2022.
Het decreet lokaal bestuur.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
De gemeente Kampenhout is deelnemer van het intergemeentelijk samenwerkingsverband Havicrem, opgericht op 10 juni 2003 en bekendgemaakt in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 26 september 2003, onder het nummer 03099363.
De uitnodiging per mail van 27 april 2022 waarin werd opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van Havicrem die op 15 juni 2022 plaats heeft in het crematorium Daelhof, Erasmuslaan 50 te Eppegem.
Het dossier met documentatiestukken werd per mail van 27 april 2021 overgemaakt.
Besluit van de gemeenteraad van 21 februari 2019 waarbij mevrouw Laura Nevens werd aangeduid als effectief vertegenwoordiger en mevrouw Gonda Smetsers aangeduid als plaatsvervanger om de gemeente te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van Havicrem gedurende de huidige legislatuur.
Art. 1: De gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering van Havicrem op 15 juni 2022 goed als volgt:
- Resultatenrekening en balans
- Verslag bedrijfsrevisor
- Verslag raad van bestuur
- wijting aan bestuurders en de bedrijfsrevisor
5. Benoeming mandaat commissaris (bj 2022-2024)
6. Benoeming nieuwe bestuurders
7. Varia
Art. 2: De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van Havicrem op 15 juni 2022 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormelde artikelen.
Het decreet lokaal bestuur.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
De beslissing van de gemeenteraad van 25 november 2021 houdende aanstelling van Kelly Fillet als effectief vertegenwoordiger en Greet Willems als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Lokaal bestuur Kampenhout is aangesloten bij de Gewestelijke maatschappij voor volkshuisvesting cvba.
De Gewestelijke maatschappij voor volkshuisvesting cvba is als cvba met sociaal oogmerk niet onderworpen aan het decreet lokaal bestuur.
Toch wenst het college van burgemeester en schepenen de agenda van de algemene vergadering te laten goedkeuren door de gemeenteraad alsook de bepaling van het mandaat van de vertegenwoordiger.
Op 9 mei 2022 ontving het lokaal bestuur een uitnodiging voor de algemene vergadering van de Gewestelijke maatschappij voor volkshuisvesting op 20 mei 2022.
Agenda van de algemene vergadering:
1. Goedkeuring verslag vorige vergadering
2. Toelichting bij de jaarrekening per 31 december 2021 en verslag van de commissaris-revisor
3. Goedkeuring van de jaarrekening per 31 december 2021
4. Activiteitenverslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
5. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor
6. Benoeming van de bedrijfsrevisoren Moore Stephens Audit CVBA, vertegenwoordigd door Jan De Bom Van Driessche, Esplanade 1 bus 96, 1020 Laken, voor een periode
van 3 jaar
7. Statutaire benoemingen
Gezien de algemene vergadering plaatsvindt voor de eerstvolgende gemeenteraad, wordt dit met hoogdringendheid geagendeerd op de gemeenteraad van 12 mei 2022.
Art. 1: De gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering van de Gewestelijke maatschappij voor volkshuisvesting op 20 mei 2022 goed als volgt
1. Goedkeuring verslag vorige vergadering
2. Toelichting bij de jaarrekening per 31 december 2021 en verslag van de commissaris-revisor
3. Goedkeuring van de jaarrekening per 31 december 2021
4. Activiteitenverslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
5. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris-revisor
6. Benoeming van de bedrijfsrevisoren Moore Stephens Audit CVBA, vertegenwoordigd door Jan De Bom Van Driessche, Esplanade 1 bus 96, 1020 Laken, voor een periode
van 3 jaar
7. Statutaire benoemingen:
Art. 2: De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van de Gewestelijke maatschappij voor volkshuisvesting op 20 mei 2022 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormelde artikelen.
Decreet lokaal bestuur 22 december 2017 en latere wijzigingen.
In het kader van de uitbouw van een vaccinatiecentrum dat lokaal georiënteerd is, dient er een samenwerkingsovereenkomst tussen ELZ BraViO en Kampenhout als penhouder en de gemeenten Steenokkerzeel en Zemst als andere betrokken partijen, opgemaakt te worden.
Art. 1: Een samenwerkingsovereenkomst voor het vaccinatiecentrum tussen enerzijds de eerstelijnszone (ELZ) Bravio en de gemeenten Steenokkerzeel, Zemst en Kampenhout, waarbij de laatste de penhouder is en waarvan de tekst als volgt luidt:
Samenwerkingsovereenkomst Vaccinatiecentrum voor 3 gemeenten (VC KaStZe) Kampenhout, Steenokkerzeel en Zemst ism. ELZ BraViO
Tussen de hierna vermelde partijen:
Eerstelijnszone BraViO , gevestigd te Koningin Fabiolalaan 62, 1830 Machelen, vertegenwoordigd door Gis Van Belle voorzitter.
Anderzijds,
I. Infrastructuur en logistiek voor het Vaccinatiecentrum 3 gemeenten (VC KaStZe)
Artikel 1.
De Vlaamse overheid bepaalt dat het penhouderschap m.b.t. de infrastructuur wordt toegewezen aan de gemeente op wiens grondgebied het vaccinatiecentrum zich bevindt. Voor de gemeenten Kampenhout, Steenokkerzeel en Zemst worden er 3 vaccinatiepunten opgericht op het grondgebied van de 3 gemeenten.
Het penhouderschap m.b.t. de infrastructuur en logistiek van het Vaccinatiecentrum KaStZe wordt toegewezen aan de gemeente Kampenhout.
Deze samenwerkingsovereenkomst heeft betrekking op de vaccinatiecampagne Covid-19 voor de periode van 1 mei 2022 tot en met 31 december 2022.
Artikel 2.
De gemeente Kampenhout gaat de engagementen en verbintenissen aan inzake de infrastructuur en logistiek van het Vaccinatiecentrum KaStZe.
Artikel 3.
De kosten die hieruit voortvloeien worden betaald door de gemeente Kampenhout en worden trimestrieel doorgerekend aan de gemeenten Steenokkerzeel en Zemst op basis van een verdeelsleutel. De verdeelsleutel wordt bepaald op basis van de inwonersaantallen van de respectievelijke gemeenten op datum van 1 januari 2022.
Bevolkingscijfer volgens observatiedatum Rijksregister 1 januari 2022:
Kampenhout: 12342 (25.63%)
Steenokkerzeel: 12496 (25.96%)
Zemst: 23304 (48.41%)
Volgende uitgave wordt niet berekend volgens de inwonersaantallen van de gemeente: locatie van het vaccinatiegebeuren.
Artikel 4.
De door de gemeente Kampenhout doorgerekende bedragen die betrekking hebben op de infrastructuur en logistiek van het Vaccinatiecentrum KaStZe, worden door de gemeenten Steenokkerzeel en Zemst aan de gemeente Kampenhout binnen een termijn van drie maanden terugbetaald.
Artikel 5.
Indien de gemeente Kampenhout van de Vlaamse overheid een subsidie ontvangt voor de infrastructuur en logistiek voor het Vaccinatiecentrum KaStZe, wordt deze door de gemeente Kampenhout op basis van de hierboven vermelde verdeelsleutel doorgestort aan de gemeenten Steenokkerzeel en Zemst binnen een termijn van drie maanden na ontvangst van de subsidie.
II. Werkingsmiddelen en personeelskosten voor het Vaccinatiecentrum KaStZe
Artikel 6.
De ELZ BraViO wordt aangeduid als penhouder voor de kosten verbonden aan het Vaccinatiecentrum KaStZe inzake werkingsmiddelen en personeelskosten.
Artikel 7.
Kampenhout, Steenokkerzeel en Zemst staan in voor de financiering van de werkingsmiddelen en personeelskosten verbonden aan het Vaccinatiecentrum KaStZe indien de kosten de voorziene financiering zouden overschrijden op basis van de verdeelsleutel conform de inwonersaantallen op datum van 1 januari 2022. Er vindt een trimestriële financiële rapportage plaats t.a.v. de 3 betrokken gemeenten.
Artikel 8.
Van zodra alle elementen van de financiering bekend worden gemaakt door Agentschap Binnenlands Bestuur en Agentschap Zorg en Gezondheid zal ELZ BraViO een dienstverleningsovereenkomst opstellen.
Art. 2
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst m.b.t. het vaccinatiecentrum KaStZe, tussen enerzijds de eerstelijnszone (ELZ) Bravio en de anderzijds gemeenten Steenokkerzeel, Zemst en Kampenhout, goed.
Art. 3
De in deze samenwerkingsovereenkomst vermelde partijen worden in kennis gesteld van dit besluit.
Art. 31 Omgevingsvergunningsdecreet d.d. 25 april 2014
Naar aanleiding van het afronden van de procedure bij de Raad van State waarbij de procedure tot vernietiging werd stopgezet (er werd geen verzoek tot voortzetting gevraagd), heeft de aanvrager de intentie om in augustus van start te gaan met de uitvoering van de verkavelingsvergunning, allereerst met de aanleg van de wegenis.
Het betreft een verkavelingsvergunning voor het oprichten van 10 woningen en aanleg van wegenis.
Door de gemeenteraad werd op 23 maart 2017 reeds een kosteloze grondafstand goedgekeurd van een strook grond langs de Rijgelstraat waarop een aantal publieke parkeerplaatsen en groenzone werden voorzien.
Op basis van een overleg met de nutsmaatschappijen, de gemeente Kampenhout en de verkavelaar is gebleken dat de nutsleidingen onder de nieuwe wegenis, alsook onder de erfdienstbare weg tussen de tuinen van de woningen komen te liggen (Aquafin, Fluvius, De Watergroep, Telenet), om de woningen aansluitbaar te maken, alsook om afvoer van regen- en vuil water mogelijk te maken. Ook om openbare verlichting te kunnen voorzien langs de nieuwe wegenis is een openbaar karakter nodig volgens de voorschriften van Fluvius. Daarom wordt voorgesteld om de nieuw aan te leggen wegenis met enkele parkeerplaatsen langs die weg, alsook de erfdienstbare weg tussen de tuinen van de woningen kosteloos af te staan aan de gemeente.
Tot slot wordt ook voorgesteld om het tracé van de bestaande voetweg nr. 17 (1,65m) aan de rechterzijde mee kosteloos over te dragen, zodat de doorgang steeds gegarandeerd kan blijven.
In bijlage kan het ontwerp tot voorstel van kosteloze grondafstand geraadpleegd worden.
Er zal pas een effectieve overdracht van de grond plaatsvinden na definitieve oplevering van de werken aan de wegenis.
Art. 1: De gemeenteraad keurt het ontwerp tot kosteloze grondafstand in de goedgekeurde en niet-vervallen verkavelingsvergunning d.d. 11 april 2017 met intern dossierkenmerk 987 goed.
Art. 2: De gemeenteraad beslist dat de effectieve overdracht slechts zal plaatsvinden na definitieve oplevering van de werken aan de nieuwe wegenis in de verkaveling.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017. De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968. Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010. Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens. Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen. Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald. De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Naar aanleiding van de verkeersveiligheidsproblematiek op de Haachtsesteenweg (N21) werd door het lokaal bestuur Kampenhout aan het Agentschap Wegen en verkeer voorgesteld om de snelheid ter hoogte van Kampenhout centrum te verlagen van 70 km/u naar 50 km/u. Door de herhaaldelijk verschillende verkeersongevallen (sommige zelfs met dodelijke afloop) op de Haachtsesteenweg te Kampenhout werd er 30 januari 2020 een participatieavond georganiseerd om samen met de burgers naar oplossingen te zoeken.
Eén van de voorstellen was om de snelheid op de Haachtsesteenweg ter hoogte van Kampenhout Centrum te verlagen.
Tijdens het structureel overleg met AWV op 26 februari 2020 werd de vraag gesteld wat hun visie is op een eventuele snelheidsverlaging.
Agentschap Wegen en Verkeer heeft een provinciale commissie voor verkeersveiligheid georganiseerd waar de vraag van de gemeente Kampenhout besproken werd. Op 18 mei 2020 werden de voorbereidende documenten door het college van burgemeester en schepenen besproken: "Goedkeuring voorbereidende documenten PCV 26 mei 2020, dossier VB-227 (2182) N21 van Stationsstraat tot Kerkstraat (referentiepunten 17,500/16,825), aanpassing snelheidsregime".
Op 10 augustus 2020 werd het besluit van het Agentschap Wegen en verkeer aan het college verduidelijkt : Kennisname verslag PCV 26 mei 2020, dossier VB-227 (2182) N21 van Stationsstraat tot Kerkstraat (referentiepunten 17,500/16,825), aanpassing snelheidsregime.
Het advies van Agentschap Wegen en Verkeer om gedeeltelijk in te gaan op de vraag van de gemeente namelijk op het wegvak tussen de F. Wouterslaan en de Stationsstraat om de snelheid te reduceren naar 50 km/u.
Een uitbreiding tot de Kerkstraat kon overwogen worden na aanleg van een aanzienlijke P+R parking.
Lokaal bestuur zag liever onmiddellijk het volledige stuk tussen Kerkstraat en Stationsstraat naar 50km/u verlagen.
Ter hoogte van de kruising met de Kerkstraat (toekomstige Hoppinpunt) zijn in het verleden reeds verschillende ongevallen op de oversteekplaats gebeurd.
Dit gedeelte van de Haachtsesteenweg is een grens tussen 2 delen van de gemeente, alsook gelegen tussen 2 lagere scholen.
Op 30 november 2020 werd op de gemeenteraad de vaststelling aanvullend reglement : snelheidsverlaging van 70 km/u naar 50 km/u op de N21 te Kampenhout, tussen kmp. 17.0 en kmp 17.6 goedgekeurd. Ondertussen zijn aan beide zijden van de Haachtsesteenweg de Park en Ride parkings zowel op grondgebied Kampenhout als grondgebied AWV afgewerkt. Om de 6 maanden wordt een overleg tussen AWV en lokaal bestuur Kampenhout georganiseerd om de stand van zaken, problemen, openstaande punten op onze gewestwegen N21 en N26 te bespreken.
Ook de verkeersveiligheid is een belangrijk punt tijdens dit overleg. De vragen die binnen de verkeerscel of de verkeerscommissie gesteld worden, komen hier ook ter bespreking.
Op vrijdag 18 februari 2022 kreeg de dienst mobiliteit via mail van AWV de laatste stand van zaken over de openstaande actiepunten die tijdens ons laatste structureel overleg van 18 oktober 2021 aan bod zijn gekomen.
Betreffende zone 50 : uitbreiding en aanduiding Onze afdeling gaat akkoord met de uitbreiding van de zone 50 tot de Kerkstraat. De gemeente dient hiervoor een Aanvullend Reglement op te maken. Deze uitbreiding werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Het bestaande aanvullend reglement zal vervangen worden door vaststelling aanvullend reglement: uitbreiding snelheidsverlaging van 70 km/u naar 50 km/u op de N21 vanaf de Stationsstraat tot de Kerkstraat te Kampenhout, tussen referentiepunt 16.8 en 17.6.
Dit voorstel tot aanvullend reglement zal overgemaakt worden aan het beleid mobiliteit en verkeersveiligheid. Beleid mobiliteit en verkeersveiligheid zorgt ervoor dat het ontwerp van besluit tijdig getekend wordt door de Secretaris-generaal van het Departement MOW, in delegatie van de minister bevoegd voor Mobiliteit. Deze hele procedure wordt doorlopen binnen een termijn van 60 dagen. Als er geen beslissing volgt binnen een termijn van 60 dagen, wordt het aanvullend reglement geacht te zijn goedgekeurd wegens termijnoverschrijding.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Haachtsesteenweg (N21) wordt het snelheidsregime van 50 km/u uitgebreid vanaf de Stationsstraat tot de Kerkstraat (tussen referentiepunten 16.8 en 17.6).
Art. 2: In beide richtingen geldt het verbod voor bestuurders om sneller te rijden dan 50 km/uur.
Art. 3: Deze reglementering wordt gesignaleerd door het plaatsen van de borden C43 en C45.
Art. 4: Het aanvullende reglement snelheidsverlaging van 70 km/u naar 50 km/u op de N21 te Kampenhout, tussen kilometerpunt 17.0 en kilometerpunt 17.6 vastgesteld op de gemeenteraad van 17 december 2020 wordt opgeheven.
Art. 5: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Art. 6: Agentschap Wegen en Verkeer wordt door de dienst mobiliteit in kennis gesteld van de beslissing.
Art. 7: Lokaal bestuur Kampenhout vraagt aan Agentschap Wegen en Verkeer om 2 weken voor de uitvoering het lokaal bestuur en de dienst mobiliteit op de hoogte te brengen en oranje borden met melding 'gewijzigde verkeerssituatie vanaf (startdatum)' te plaatsen ter hoogte van het kruispunt N21 met de Kerkstraat.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief van 14 november 1977 van de minister van Verkeerswezen en de minister van openbare werken betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het kruispunt van de N21 Haachtsesteenweg en de Kerkstraat wordt een lokaal Hoppinpunt.
Een Hoppinpunt is een vervoersknooppunt waar:
en/of
Deze parkeerplaatsen voor autodelen worden voorzien op parkeerplaats met nummer 2 en 3 op de noordelijke parking (kant Kampenhout centrum) waar ook in de toekomst de laadpalen zullen geplaatst worden.
De dienst uitvoering plaatst de nodige verkeersborden en palen : P9a met onderbord 'autodelen'. Later zal als de laadpalen geplaatst zijn het onderbord 'elektrische auto' toegevoegd worden.
Op 23 november 2021, bij de opstart van de benzine deelwagens, werd een eerste infomoment georganiseerd door de dienst milieu. Zodra er kan opgestart worden met elektrische deelwagens zal een tweede infomoment georganiseerd worden.
Andersvalidenparking:
Het Hoppinpunt heeft 2 parkings waar telkens een andersvalidenparkeerplaats voorzien is:
Om de 6 maanden wordt een overleg tussen AWV en lokaal bestuur Kampenhout georganiseerd om de stand van zaken, problemen, openstaande punten op onze gewestwegen N21 en N26 te bespreken.
Ook de verkeersveiligheid is een belangrijk punt tijdens dit overleg. De vragen die binnen de verkeerscel of de verkeerscommissie gesteld worden, komen hier ook ter bespreking.
Dit voorstel werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
De bestaande tijdelijke politieverordening loopt tot 21 mei 2022 en zal vervangen worden door dit aanvullend reglement.
De kost van de nodige verkeerstekens, voorzien in het budget 2022 op registratiesleutel 2022/ACT-17/0290-00/61599999/GEMEENTE/JANB/IP-GEEN
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast :op het Hoppinpunt Kerkstraat worden parkeerplaatsen 2 en 3 op de parking aan de noordzijde (kant Kampenhout centrum) voorbehouden voor autodelen. De maatregel wordt kenbaar gemaakt door de verkeersborden : E9a met onderbord type VII met vermelding ‘autodelen’, op oranje paal.
Art. 2: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast :op het Hoppinpunt Kerkstraat worden 2 parkeerplaatsen voorbehouden voor andersvaliden. Op de parking aan de noordzijde (kant Kampenhout centrum) parkeerplaats 1 en aan de zuidzijde (kant Tiendeschuurstraat) parkeerplaats 1. De maatregel wordt kenbaar gemaakt door verkeersbord typeE9 met onderbord rolstoel, op oranje paal.
Art. 3: De tijdelijke politieverordening: parkeerplaatsen voorbehouden voor autodelen vastgesteld op het college van burgemeester en schepenen van 8 november 2021 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Art. 5: Agentschap Wegen en verkeer wordt door de dienst mobiliteit in kennis gesteld van de beslissing.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief van 14 november 1977 van de minister van Verkeerswezen en de minister van openbare werken betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
In het kader van Route2School wordt de verkeersveiligheid school per school met directie, ouderraad, ouders, leerkrachten besproken.
Na het City of Things project rond luchtkwaliteit aan de Parkschool heeft de ouderraad nogmaals een enquête georganiseerd bij de ouders. Daaruit bleek dat het tijdelijke stilstaan- en parkeerverbod in de Aarschotsebaan ervoor zorgde dat de Zoen en zoef zone veel vlotter verliep.
Op maandag 20 september 2021 werd de situatie een eerste keer geëvalueerd tijdens een overleg met de dienst mobiliteit, schepen van mobiliteit, directie en ouderraad van de Parkschool.
Op maandag 24 januari 2022 kwam er een tweede evaluatie in het kader van Route2School, ook hier was het resultaat positief.
Uit het verslag van 24 januari 2022:
De tijdelijke politieverordening werd reeds eerder positief geëvalueerd en vervolgens één keer verlengd. Ook nu blijft de evaluatie zeer positief. De situatie aan de schoolpoort en de zoen en zoef is veel veiliger. De voordelen zijn dat de zoen en zoef veel vlotter loopt, auto’s die geparkeerd staan zorgen niet meer voor file bij het verlaten van de zoen en zoef zone en het park. Ook is het voor de fietsers en voetgangers zich die tussen de Processiewegel en Park begeven veel veiliger omdat er geen auto’s meer deels op het voetpad rijden en/of parkeren. Ook het probleem van de openslaande deuren is hiermee opgelost.
Eerder werd ook al feedback gevraagd aan het parkcomité. Voor hun is het geen probleem als deze situatie wordt ingevoerd tijdens de schooldagen tussen 8u en 16u.
Deze keer werd het parkcomité niet meer bevraagd vermits er in tussentijd (bijna) geen activiteiten zijn kunnen doorgaan door de corona maatregelen in het Park Van Relst.
Voorstel was om deze tijdelijke politieverordening om te zetten naar een definitief aanvullend reglement.
Dit voorstel werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
De bestaande tijdelijke politieverordening wordt opgeheven en zal vervangen worden door dit aanvullend reglement.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: Stilstaan- en parkeerverbod Aarschotsebaan tussen uitrit Park en Processiewegel geldt op schooldagen van 8 uur-16 uur wordt ingevoerd en ter kennis gebracht door de verkeersborden op oranje paal:
Art. 2: De tijdelijke politieverordening : Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening stilstaan- en parkeerverbod Aarschotsebaan tussen uitrit Park en Processiewegel van het college van burgemeester en schepenen 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 3: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief van 14 november 1977 van de minister van Verkeerswezen en de minister van openbare werken betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
In het stuk Van Bellinghenlaan tussen het kruispunt met de Tiendeschuurstraat en het ronde punt aan de kruising met de Kasteellaan en de Patrijzenlaan parkeren regelmatig vrachtwagens. Dit zorgt voor verkeersonveilige situaties, zeker omdat dit stuk tussen de 2 schoolpoorten gelegen is. Om de verkeersveiligheid te waarborgen zouden wij een parkeerverbod voor voertuigen +3,5 Ton willen invoeren. Deze straat is niet bedoeld voor zwaar vervoer en is de inrit van woonpark Ter Bronnen. Dit zal duidelijk gemaakt worden door verkeersbord E1(parkeerverbod) met onderbord model VII met vermelding "+3,5ton" op oranje palen.
In de toekomst zal dit gedeelte van de straat volledig zal heringericht worden met parkeerplaatsen en fiets/voetpad.
Dan zal dit aanvullend reglement aangepast worden.
Het voorstel om de tijdelijke politieverordening om te zetten naar een aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
De bestaande tijdelijke politieverordening wordt opgeheven en vervangen door dit aanvullend reglement.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: parkeerverbod voor voertuigen zwaarder dan 3,5 ton in de Van Bellinghenlaan tussen het kruispunt met de Tiendeschuurstraat en het ronde punt aan de kruising met de Kasteellaan en de Patrijzenlaan, dit in beide rijrichtingen.
Art. 2: De bepaling van artikel 1 wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door middel van het plaatsen van verkeersbord E1(parkeerverbod) met onderbord model VII met vermelding "+3,5ton" op oranje paal.
Art. 3: De tijdelijke politieverordening : parkeerverbod voor vrachtwagens in de Van Bellinghenlaan vastgesteld op CBS van 27 december 2021 wordt opgeheven .
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief van 14 november 1977 van de minister van Verkeerswezen en de minister van openbare werken betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Sinds oktober 2021 is het cultuur- en beleefcentrum De Krop in Kampenhout-centrum geopend.
De Krop ligt vlak achter het Gemeenteplein en vormt het culturele hart van de gemeente.
Men kan er een voorstelling bijwonen in de theaterzaal, meer ontdekken over de witloofcultuur in het nieuwe Witloofmuseum of het muzikaal verleden leren kennen in het Brabants Centrum voor Muziektradities (BCM). Bovendien is er ook ruimte om met verenigingen te vergaderen.
Hier is geen parkeerplaats. Regelmatig zijn er bussen die bezoekers afzetten, bijvoorbeeld schoolkinderen die het museum komen bezoeken.
Op vraag van de dienst cultuur/vrije tijd is er een plaats gezocht waar de bussen zich mogen parkeren tijdens het bezoek.
Het advies van de verkeerscel :
Het voorstel om de tijdelijke politieverordening om te zetten naar een aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
De bestaande tijdelijke politieverordening wordt opgeheven en zal vervangen worden door dit aanvullend reglement.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: parkeren uitsluitend voor autocars op oostelijk deel van kerkhofparking in de Henkeltassestraat wordt ingevoerd. De maatregel wordt kenbaar gemaakt door de verkeersborden E9d aangevuld met type Xa en Type Xb op oranje palen om begin en einde van de parkeerstrook aan te duiden.
Art. 2: De tijdelijke politieverordening parkeren uitsluitend voor autocars op oostelijk deel van kerkhofparking in de Henkeltassestraat vastgesteld op het college van burgemeester en schepenen van 22 december 2021 wordt opgeheven.
Art. 3: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Binnenveldstraat van de Peperstraat tot de Driesstraat is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast :op de Binnenveldstraat wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Binnenveldstraat van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Biststraat van hoek met Onze-Lieve-Vrouwstraat tot hoek met Kortestraat is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast :op de Biststraat tussen de Onze-Lieve-Vrouwstraat en de Kortestraat wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Biststraat tussen Onze-Lieve-Vrouwstraat en de Kortestraat van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Bogaertstraat vanaf de Sint Stefaanstraat tot aan aanduiding einde zone 30 is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast :op de Bogaertstraat wordt een fietsstraat vanaf het kruispunt met de Sint Stefaanstraat tot aan de aanduiding einde zone 30 in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Bogaertstraat vanaf de Sint Stefaanstraat tot aan aanduiding einde zone 30 van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Brouwerijstraat tussen Geilroedeweg en Dorpsstraat is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Brouwerijstraat tussen de Geilroedeweg en de Dorpsstraat wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Brouwerijstraat tussen de Geilroedeweg en de Dorpsstraat van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in Loverdal vanaf Grootveldstraat tot Kerkwegel is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op Loverdal tussen de Grootveldstraat en de Kerkwegel wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Loverdal tussen de Grootveldstraat en de Kerkwegel van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Kerkwegel is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Kerkwegel wordt een fietsstraat in beide richtingen wordt ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Kerkwegel van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Terloonststraat vanaf Paddesijp (Terloonststraat 25) tot Aarschotsebaan is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast : op de Terloonststraat vanaf de Aarschotsebaan tot aan woning Terloonststraat 25 (Paddesijp) wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Terloonststraat vanaf de Aarschotsebaan tot aan woning Terloonststraat 25 (Paddesijp) van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Warandestraat is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
De aanvraag grenst aan een gewestweg. Agentschap Wegen en Verkeer is op de hoogt van deze ingreep.
De geplande opstelstrook (OFOS) aan de verkeerslichten is niet goedgekeurd door AWV :
Voor fietsstraten kunnen wij echter geen OFOS toepassen. Een OFOS kan enkel toegepast worden waar er een toeleidend fietspad is. De breedte van de weg moet dus genoeg zijn voor rijstrook + fietspad.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast : op de Warandestraat wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Warandestraat van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Van Bellinghenlaan van Tiendeschuurstraat tot Haachtsesteenweg is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
De aanvraag grenst aan een gewestweg. Agentschap Wegen en Verkeer(AWV) is op de hoogt van deze ingreep.
De geplande opstelstrook (OFOS) aan de verkeerslichten is niet goedgekeurd door AWV :
Voor fietsstraten kunnen wij echter geen OFOS toepassen. Een OFOS kan enkel toegepast worden waar er een toeleidend fietspad is. De breedte van de weg moet dus genoeg zijn voor rijstrook + fietspad.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Van Bellinghenlaan tussen de Tiendeschuurstraat en de Haachtsesteenweg wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Van Bellinghenlaan tussen de Tiendeschuurstraat en de Haachtsesteenweg van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Laarstraat Grootveldstraat (Tiendeweg) en Oudenhuislaan is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Laarstraat tussen de Grootveldstraat (Tiendeweg) en de Oudenhuisbaan wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Grootveldstraat (Tiendeweg) en de Oudenhuisbaan van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Dorpsstraat tussen Frederik Wouterslaan en Tritsstraat is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Dit gedeelte fietsstraat ligt in de onmiddellijke schoolomgeving van de Boomhut.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast : op de Dorpsstraat tussen de Frederik Wouterslaan en de Tritsstraat wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Dorpsstraat tussen de Frederik Wouterslaan en de Tritsstraat van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Geilroedeweg vanaf Brouwerijstraat tot aan de Guido Gezellelaan is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Geilroedeweg tussen de Brouwerijstraat en de Guido Gezellelaan wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Geilroedeweg tussen de Brouwerijstraat en de Guido Gezellelaan van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Kriekelaarstraat is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Kriekelaarstraat wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Kriekelaarstraat van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het decreet lokaal bestuur.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en de bekostiging van de verkeerstekens, gewijzigd bij decreet van 9 juli 2010.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009.
Het algemeen politiereglement op de gemeentewegen van Kampenhout.
Het aanvullend reglement betreft alleen gemeentewegen.
Het aanvullend reglement betreffende het invoeren van een fietsstraat in de Molenveldweg tussen Kriekelaarstraat en Perksesteenweg is een maatregel dat het gemotoriseerd verkeer beperkt tot 30 km per uur en waarbij fietsers niet mogen ingehaald worden. Deze maatregel vergroot de capaciteit en veiligheid voor fietsers, wat stimuleert om te fietsen.
Het omzetten van de tijdelijke politieverordening naar een definitief aanvullend reglement werd voorgelegd op de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Positief advies van de verkeerscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen nam op 11 april 2022 kennis van het verslag van de verkeerscommissie van 30 maart 2022.
Art. 1: De gemeenteraad stelt het aanvullend reglement vast: op de Molenveldweg tussen de Kriekelaarstraat en de Perksesteenweg wordt een fietsstraat in beide richtingen ingevoerd.
Art. 2: Het begin van de fietsstraat wordt aangeduid. Dit wordt gesignaleerd door verkeersborden F111 en wegmarkeringen.
Art. 3: Vaststelling verlenging tijdelijke politieverordening fietsstraat Molenveldweg tussen de Kriekelaarstraat en de Perksesteenweg van 14 maart 2022 wordt opgeheven.
Art. 4: Dit aanvullend reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur en overgemaakt aan het Departement Mobiliteit.
Het lokaal bestuur heeft reeds allerlei initiatieven genomen ter ondersteuning van de zwakke weggebruiker: er zijn de verkeersveiligere situaties op de Haachtsesteenweg, de fietsstraten, schoolstraten en het project route to school. Tevens heeft het lokaal bestuur het klimaatengagement en het burgemeestersconvenant ondertekend om de klimaat- en energiedoelstellingen van de Europese Unie te behalen.
De initiatieven die het lokaal bestuur reeds nam ter ondersteuning van de zwakke weggebruiker kunnen een mooie finalisering vinden in het belonen van schoolkinderen die al stappend of fietsen naar school gaan. Deze kinderen kunnen beloond worden met buck-e’s (zie https://buck-e.be/nl).
Het buck-e project is een samenwerking zijn tussen gemeente, scholen, ouders, kinderen en de lokale handelaars waarbij ook de klimaatdoelstellingen verder behaald kunnen worden door het kunnen opvolgen van de verminderen van de CO2-uitstoot en de brandstofbesparing.
Art. 1: De gemeenteraad gaf toelichting bij de financiële haalbaarheid mbt het buck e-project.
De energiefactuur die we thuis in de bus krijgen was nog nooit zo hoog, de paar maatregelen die de hogere overheden hebben genomen zijn al een begin maar amper te merken in onze portefeuille. De gemeente kan afzien van de uitkering van de dividenden van Fluvius die gehaald worden uit de distributie van energie zodat de eindafrekening voor onze inwoners kan dalen. Voor veel mensen staat het water aan de lippen of erger, dus alle beetjes kunnen helpen.
Art 1.: De gemeenteraad gaat niet akkoord opdracht te geven aan onze vertegenwoordigers in de algemene vergadering van Fluvius om voor te stellen van af te zien van de uitkering van dividenden aan de gemeente om zo een verlaging te bekomen van de energiefactuur voor onze inwoners.
Er is de laatste jaren hard gewerkt aan de verkeersveiligheid van de N26 maar we horen nog vaak klachten dat het nog niet duidelijk is waar het stuk van 50 km/u begint en eindigt. Ondanks de beschilderingen op de weg zien nog veel bestuurders de borden niet staan omdat er ook nog een busbaan tussen ligt. Vandaar ons voorstel om de borden C43 en C45 die deze snelheidsverlaging aanduiden te dubbelen in de middenberm.
Art 1.: De gemeenteraad stelt de vraag aan het Agentschap Wegen en Verkeer om borden te ontdubbelen.
Namens Gemeenteraad,
Terry Horckmans
algemeen directeur
Kris Leaerts
burgemeester