De voorzitter opent de zitting op 23/06/2022 om 19:27.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurde de notulen van de openbare vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 april 2022 goed.
Het decreet lokaal bestuur.
De notulen van de openbare vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 april 2022 worden ter goedkeuring voorgelegd.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de notulen van de openbare vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 april 2022 goed.
De raad voor maatschappelijk welzijn stelde de jaarrekening 2021 van het OCMW vast.
Het decreet lokaal bestuur.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
Het Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
De jaarrekening 2021 van lokaal bestuur Kampenhout is opgemaakt volgens de vormelijke vereisten omschreven in het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
De jaarrekening 2021 bestaat uit volgende delen:
Deze beleidsrapporten bevatten de realisaties en de financiële gevolgen van de beleidskeuzes van de gemeenteraad, zoals bepaald in het meerjarenplan 2020-2025.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn stelt de jaarrekening 2021 van het OCMW vast.
De raad voor maatschappelijk welzijn stelde aanpassing 4 van het meerjarenplan 2020-2025 vast voor het gedeelte van het OCMW.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
Het Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur bepaalt dat lokale besturen hun meerjarenplannen minstens één keer per jaar moeten aanpassen om de kredieten voor het volgende boekjaar vast te stellen. Als dat nodig is kunnen ze daarbij ook nog de kredieten van 2022 aanpassen.
Het meerjarenplan bestaat uit een strategische nota en een financiële nota, waarin de doelstellingen voor de periode van de huidige legislatuur zijn beschreven. In de strategische nota worden de beleidsdoelstellingen en de beleidsopties voor het extern en intern te voeren lokaal beleid op elkaar afgestemd en geïntegreerd weergegeven. In de financiële nota wordt verduidelijkt hoe het financiële evenwicht wordt gehandhaafd en worden de financiële consequenties van de beleidsopties van de strategische nota weergegeven.
De vierde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 omvat wijzigingen van de kredieten van 2022 en later.
De aanpassing van het meerjarenplan bestaat uit de volgende onderdelen:
Bij de aanpassing van het meerjarenplan hoort ook de documentatie. Die omvat alle achtergrondinformatie die nuttig is om het aangepaste meerjarenplan te beoordelen, zonder dat ze essentieel is voor de beoordeling die de raadsleden moeten maken, aangezien de essentiële informatie in het beleidsrapport zelf opgenomen moet zijn. De documentatie geeft bijkomende duiding bij de geplande verrichtingen die zijn ingeschreven in het aangepaste meerjarenplan dat aan de raadsleden wordt voorgelegd. Ze moet ertoe bijdragen dat beter tegemoetgekomen wordt aan de informatiebehoeften van de raadsleden.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn stelt de van aanpassing 4 van het meerjarenplan 2020-2025 vast voor het gedeelte van het OCMW.
De raad voor maatschappelijk welzijn ging akkoord met de aanstelling van Flexpunt service via Poolstok.
Het decreet van 27 april 2018 betreffende de uitzendarbeid van het lokaal bestuur in de Vlaamse Overheidsdiensten en de lokale besturen.
Het lokaal bestuur heeft momenteel een paar vacatures die niet ingevuld geraken ondanks het feit dat deze reeds een paar keer gepubliceerd zijn (verpleegkundigen, zorgkundigen). Soms dienen deze functies ook dringend ingevuld te worden (bv. door ziekte van een werknemer) en verliest men heel wat tijd met de procedure op te starten. In deze gevallen kan er dan een beroep gedaan worden op uitzendkrachten.
Door de zesde staatshervorming hebben de gemeenschappen en gewesten de bevoegdheid gekregen om de procedures, voorwaarden en regels vast te leggen volgens dewelke er een beroep kan worden gedaan op uitzendarbeid in de Vlaamse overheidsdiensten en de lokale besturen. Vlaanderen heeft met het decreet van 27 april 2018 betreffende de uitzendarbeid in de Vlaamse overheidsdiensten en de lokale besturen uitwerking gegeven aan deze bevoegdheid.
Bij uitzendarbeid wordt een uitzendkracht in dienst genomen door een uitzendbureau om tewerkgesteld te worden bij een bestuur dat een tijdelijke werkkracht nodig heeft.
Er zijn bij uitzendarbeid twee werkgevers:
Uitzendarbeid is mogelijk bij deze lokale besturen:
Uitzendarbeid is maar mogelijk als de raad voor maatschappelijk welzijn eerst beslist heeft in welke van de hierna volgende gevallen men een beroep wil doen op uitzendarbeid, en dit binnen de krijtlijnen van het decreet. De raad voor maatschappelijk welzijn stelt ook de nadere regels vast. Het uitvoerend orgaan van het bestuur is bevoegd om binnen die regels uitzendkrachten in dienst te nemen. Voorafgaand moet het bestuur de representatieve vakorganisaties op de hoogte brengen van de geplande aanneming van uitzendkrachten.
De raad van maatschappelijk welzijn kan kiezen uit de volgende mogelijkheden:
De kostprijs voor uitzendarbeid wordt grotendeels bepaald door de coëfficiënt die het uitzendkantoor aanrekent. Deze coëfficiënt is een percentage van het brutoloon van de functie die het bestuur met uitzendarbeid invult. Zo kan een tijdelijke bediende bijvoorbeeld 1,60 (dit is de coëfficiënt) keer het brutoloon kosten. Deze coëfficiënt wordt grotendeels bepaald door het profiel dat het bestuur zoekt. Een uitzendkantoor zal meestal een hogere coëfficiënt vragen voor een moeilijker te vinden profiel.
Voor elke vorm van arbeid is uitzendarbeid toegelaten voor een maximale periode van 12 maanden, met inbegrip van de eventuele verlengingen.
Opeenvolgende dagcontracten zijn niet mogelijk.
Het decreet bevat ook een artikel over de verplichte rapportering aan het plaatselijke Hoog Overlegcomité. Het lokaal bestuur moet namelijk jaarlijks de globale informatie over de uitzendkrachten bezorgen aan het plaatselijk Hoog Overlegcomité. Onder globale informatie over de uitzendkrachten moet het volgende worden verstaan:
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn verklaart zich akkoord dat er een beroep kan gedaan worden op uitzendarbeid overeenkomstig de voorwaarden opgenomen vervat in dit besluit met het oog op:
Art. 2: Er kan slechts een beroep gedaan worden op uitzendarbeid indien voldaan is aan onderstaande voorwaarden:
Indien duidelijk is dat er gedurende langere tijd een tijdelijk personeelslid nodig is, zal tijdens de looptijd van de uitzendarbeid een aanwervingsprocedure opgestart worden. De uitzendarbeid wordt voor een termijn van maximaal 6 maanden gebruikt. Deze termijn kan maximaal 2 maal verlengd worden met een periode van 3 maanden, op voorwaarde dat het motief nog steeds bestaat en er redelijkerwijze geen aanwervingsprocedure kon gevoerd worden of deze geen resultaat opleverde.
Art. 3: De raad voor maatschappelijk welzijn stelt de vakorganisaties in kennis van het feit dat een uitzendkracht zijn werk binnen het bestuur zal aanvatten, uiterlijk op de eerste dag van tewerkstelling van de uitzendkracht, evenals bij aanvang van elke verlenging via e-mail, met vermelding van het motief, de functie, de verwachte duur van tewerkstelling en het uitzendkantoor dat zal optreden als werkgever. Dit betreft een informatieplicht en dient geen goedkeuring van de vakorganisaties te dragen.
Art. 4: In het eerste hoog overlegcomité van het kalenderjaar zal de globale informatie over de inzet van uitzendkrachten in het voorafgaande kalenderjaar doorgegeven worden. Deze informatie bevat minstens:
Art. 5: De aanstelling van het uitzendbureau/de uitzendbureaus met wie de arbeidsovereenkomst voor uitzendarbeid in uitvoering van onderhavig besluit wordt gesloten, wordt toevertrouwd aan Poolstok.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurde de samenwerkingsovereenkomst goed met de Welzijnskoepel West-Brabant in het kader van ondersteuning van het project geïntegreerd breed onthaal BraViO, om een maximale toegang tot sociale grondrechten te verzekeren, tot en met 2025.
Decreet betreffende het lokaal sociaal beleid van 9 februari 2018, hoofdstuk 4, artikel 9, 10 en 11.
Eén van de opdrachten van de eerstelijnszone BraViO is de ondersteuning van de ontwikkeling van het geïntegreerd breed onthaal (GBO), voor wat betreft de afstemming en samenwerking met zorgaanbieders en het realiseren van een maximale rechtentoekenning en toegang tot diensten en voorzieningen.
Het GBO is een samenwerkingsverband tussen minimaal het OCMW, het centrum voor algemeen welzijnswerk (CAW) en de diensten maatschappelijk werk van de ziekenfondsen (DMW).
Deze samenwerking is gericht op twee belangrijke doelstellingen, namelijk:
- het realiseren van een toegankelijke sociale hulp- en dienstverlening,
- het tegengaan van onderbescherming.
In het meerjarenplan werd binnen het actieplan 'het lokaal bestuur investeert in samenwerkingsverbanden die een meerwaarde bieden voor de kansengroepen' voorzien in een GBO-werking. In actie 27 staat dit omschreven als volgt: het lokaal bestuur voorziet in een geïntegreerd breed onthaal om onderbescherming op vlak van sociale rechten aan te pakken.
In de schoot van ELZ BraViO werd tussen de verplichte partners een stuurgroep opgestart met als eerste doel het uitschrijven van een projectaanvraag tot het bekomen van een subsidie van maximaal 50.000 euro van de Vlaamse Regering. De projectaanvraag werd op 15 januari 2020 ingediend en goedgekeurd voor 25.000 euro door de secretaris-generaal van het Departement WVG op 26 mei 2020.
Er werd ook gestart met een GBO-team dat bestaat uit maatschappelijk werkers van de verschillende partners die aan de slag gaan met concrete cases als voorbereiding op de uitwerking van een gemeenschappelijk onthaalmodel op basis van het achterliggend aanbod van de kernpartners en een afgebakende set van rechten en voordelen.
Via de samenwerking van enkele gemeenten (Kampenhout, Machelen en Steenokkerzeel) met de Welzijnskoepel West-Brabant kon voor de proces- en coördinatiebegeleiding van het project voor de maanden november en december 2019 beroep worden gedaan op de ondersteuning van de Welzijnskoepel met de afspraak om hiertoe voor 2020 een samenwerkingsovereenkomst af te sluiten. Elk bestuur van de ELZ BraViO-gemeenten zorgde voor een budget om de werkingskosten te betalen. Door de goedkeuring van de projectaanvraag is de situatie gewijzigd en is er budget beschikbaar om deze onkosten via de subsidies te betalen.
De overeenkomst voor 2020 werd reeds afgesloten, maar dient een vervolg te krijgen tot en met 2025. OCMW Vilvoorde blijft optreden als coördinerend bestuur.
Sinds september 2021 heeft het partnerschap rond GBO BraViO een uitbreiding van het subsidiebedrag gekregen, waardoor de jaarlijkse subsidie van 25 000 euro gestegen is naar 50 000 euro per werkjaar en dit tot en met 2025.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de samenwerkingsovereenkomst goed met de Welzijnskoepel West-Brabant in het kader van ondersteuning van het project geïntegreerd breed onthaal BraViO, om een maximale toegang tot sociale grondrechten te verzekeren, tot en met 2025.
De raad voor maatschappelijk welzijn nam kennis van het jaarverslag archivaris 2021 voor OCMW Kampenhout, opgesteld door mevr. Nathalie Martens, archivaris Welzijnskoepel.
Samenwerkingsovereenkomst archiefbeheerder d.d. 7 juni 2016 (en latere aanvullingen).
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 56, paragraaf 6.
Nathalie Martens, archivaris Welzijnskoepel, informeert jaarlijks de raad voor maatschappelijk welzijn over de archiefwerking.
2O22 GBB /0113-00/61505500/OCMW/SEC/lP-GEEN - Toelage welzijnskoepel
2O22/GBB/01I3-00/64990000/GEMEENTE/CBS/lP-GEEN-samenwerkingsovereenkomsten-Welzijnskoepel
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het jaarverslag archivaris 2021 voor OCMW Kampenhout, opgesteld door mevr. Nathalie Martens, archivaris Welzijnskoepel.
De raad voor maatschappelijk welzijn nam kennis van de jaarverslagen van de klachtenbehandeling van 2019, 2020 en 2021.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 302 en 303 bepalen dat de raad voor maatschappelijk welzijn bij reglement een systeem van klachtenbehandeling organiseert, op het ambtelijke niveau van het lokaal bestuur en maximaal onafhankelijk van de diensten waarop de klachten betrekking hebben;
In uitvoering van deze decretale bepalingen, heeft de raad voor maatschappelijk welzijn van Kampenhout op 19 december 2019 een reglement voor klachtenbehandeling vastgesteld, met de bijhorende klachtenprocedure en klachtenformulier.
De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het vast bureau en de raad voor maatschappelijk welzijn over de klachten ingediend tegen het lokaal bestuur.
Door uitzonderlijke omstandigheden (onbetaald verlof klachtencoördinator, organisatie Vaccinatiecentrum Kampenhout-Sas, personeelstekort,...) betreft dit agendapunt de jaarverslagen van de klachtenbehandeling van 2019, 2020 en 2021 (zie bijlage).
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de jaarverslagen van de klachtenbehandeling van 2019, 2020 en 2021.
De raad voor maatschappelijk welzijn stelde het aangepaste klachtenreglement en de bijhorende procedure vast.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 302 en 303 bepalen dat de raad voor maatschappelijk welzijn bij reglement een systeem van klachtenbehandeling organiseert, op het ambtelijke niveau van het lokaal bestuur en maximaal onafhankelijk van de diensten waarop de klachten betrekking hebben;
In uitvoering van deze decretale bepalingen, heeft de raad voor maatschappelijk welzijn van Kampenhout op 19 december 2019 een reglement voor klachtenbehandeling vastgesteld, met de bijhorende klachtenprocedure en klachtenformulier.
Naar aanleiding van o.a. het gemeenschappelijk organogram en de nieuwe huisstijl van het lokaal bestuur, werd het klachtenreglement aangepast naar de nieuwe lay-out en werden de correcte benamingen (functies, teams, clusters,...) toegepast.
Ook zal de klachtenbehandeling opgenomen worden door de algemeen directeur, gezien de functie van kwaliteitscoördinator niet ingevuld en uitdovend is.
Bedoeling is om het klachtenreglement en bijhorende procedure opnieuw kenbaar te maken voor de burgers en medewerkers van het bestuur.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn stelt het aangepaste klachtenreglement en de bijhorende procedure vast.
De raad voor maatschappelijk welzijn nam kennis van het jaarverslag 2021 betreffende informatieveiligheid voor lokaal bestuur Kampenhout.
Informatiebeveiliging is niet alleen van belang om te voldoen aan de eisen van de geldende wetgeving, maar bovendien is het een belangrijke randvoorwaarde voor het functioneren van lokale overheden. Het kunnen beschikken over juiste en actuele informatie is een belangrijke voorwaarde voor de goede uitvoering van doelstellingen en taken. Om informatieveiligheid op orde te brengen, zijn er normen (ISO27k) ontwikkeld waaraan moet worden voldaan om de basisprincipes (beschikbaarheid, vertrouwelijkheid en integriteit) te implementeren.
In het verslag als bijlage beschrijven we voor elk onderdeel welke acties werden ondernomen, resultaten werden behaald… zoals ook opgenomen in de door de overheid (Gegevensbeschermingsautoriteit, Vlaamse Toezichtcommissie, Kruispuntbank Sociale Zekerheid, …) gepubliceerde richtsnoeren/minimale normen. Op 25 mei 2018 is de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming van kracht gegaan en zijn de verplichtingen ook opgenomen binnen dezelfde opdracht. Het nieuw decreet van 8 juni 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens, bepaalt dat de verplichtingen opgevolgd worden door de functionaris voor gegevensbescherming. De functie veiligheidsconsulent werd vervangen door DPO / Functionaris Gegevensbescherming en deze vervult nu zowel de verplichtingen qua informatieveiligheid als privacy van de burger voor het lokale bestuur.
Lokaal bestuur Kampenhout is verplicht om jaarlijks een schriftelijk verslag van alle uitgevoerde en nog uit te voeren zaken, adviezen en analyses betreffende informatieveiligheid ter goedkeuring voor te leggen aan het vast bureau en ter kennisname aan de raad voor maatschappelijk welzijn. Dit jaarverslag kadert binnen de wettelijke opdracht van de functionaris voor gegevensbescherming (FG of DPO) en betreft de actuele stand van zaken m.b.t. de informatieveiligheid.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het jaarverslag 2021 betreffende informatieveiligheid voor lokaal bestuur Kampenhout.
De raad voor maatschappelijk welzijn nam kennis van het veiligheidsplan van lokaal bestuur Kampenhout voor de periode van 2022-2024.
Een aantal keer per jaar komt de informatieveiligheidscel (Kurt Jans, Inge Koekoekx en DPO, Dimitri Ceyssens) samen om de prioriteiten en taken omtrent informatieveiligheid te bespreken en op te volgen.
Voor de periode van 2022 tot 2024 werden de prioriteiten besproken en ingepland a.d.h.v. volgende categorieën:
1. Risico's (risico- en adviesanalyses)
2. Beleid (veiligheidsplan, jaarverslag, policies,...)
3. Organisatie (aanstelling DPO,...)
4. Personeel (deontologische code, sensibilisering GDPR,...)
5. Bedrijfsmiddelen (inventaris hardware, verwerkingsregister GDPR,...)
6. Logische toegangsbeveiliging (inventaris applicaties en beheerders,...)
7. Cryptografie (encrypteren van externe media zoals USB-sticks,...)
8. Fysieke beveiliging (toegangscontrole gebouwen, camerabewaking,...)
9. Operationele beveiliging (bescherming tegen malware, back-up,...)
10. Communicatiebeveiliging (netwerkbeveiliging, informatietransport,...)
11. Software aankopen, ontwikkelen en onderhouden (platform thuiswerken, standaardisatie gemeenschappelijke pakketten,...)
12. Leveranciersrelaties (verwerkersovereenkomsten, tijdelijke contracten,...)
13. Incidenten (Datalekprocedure, meldings- en rapporteringsprocedure,...)
14. Continuïteit (Cloudback-up, BCM-plan,...)
15. Naleving (controles bevolkingsregister, KSZ,...)
Een uitgebreid overzicht van alle prioriteiten voor de komende 3 jaren (2022-2024) kunt u als bijlage in het veiligheidsplan lezen.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het veiligheidsplan van lokaal bestuur Kampenhout voor de periode van 2022-2024.
De raad voor maatschappelijk welzijn nam kennis van het jaarverslag organisatiebeheersing van 2021.
Decreet lokaal bestuur, artikel 219, tweede lid.
De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het vast bureau en de raad voor maatschappelijk welzijn over de organisatiebeheersing.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het jaarverslag organisatiebeheersing van 2021.
De raad voor maatschappelijk welzijn nam kennis van de problematiek inzake de kinderopvang bij kinderdagverblijf Zonnetje Kampenhout uitgebaat door de vzw
Infano.
Gelet op de uitslag van de stemming gaat de raad voor maatschappelijk welzijn niet akkoord om opdracht te geven aan het vast bureau om deze problematiek aan te kaarten bij de directie en bestuur van de vzw Infano zodat een structurele oplossing voor de problemen kan gevonden worden.
Decreet Kinderopvang van 20 april 2012.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Het Lokaal Bestuur heeft met de vzw Infano uit Ternat een concessieovereenkomst en samenwerkingsovereenkomst voor de uitbating van een kinderdagverblijf aan de Dorpsstraat 9 bus A te Kampenhout. De kinderopvang die voorheen georganiseerd werd door het OCMW van Kampenhout (Huis van Mini) werd op die manier overgeheveld naar een privébedrijf.
Een maand geleden verschenen er in de media onheilspellende berichten over de werking van kinderdagverblijf Zonnetje Kampenhout dat uitgebaat wordt door de vzw Infano. Er zijn heel veel klachten van de ouders over de werking. Het bedrijf verkondigt in de media dat de problemen te wijten zouden zijn aan een personeelstekort. Het bedrijf stelt in een brief aan de ouders voor om de kinderen op te vangen in Brusselse (Etterbeek en Sint-Agatha-Berchem) crèches.
Uit opgevraagde inspectieverslagen bij het Vlaams Departement Welzijn, afdeling Zorginspectie voor de jaren 2019, 2020, 2021 en 2022 blijkt dat de problemen bij het kinderdagverblijf van structurele aard zijn. (De verslagen zijn raadpleegbaar in het kader van de openbaarheid van bestuur). Er werden verschillende tekorten vastgesteld. Het personeel staat er onder een enorme werkdruk.
Er zijn momenteel enorm veel klachten over de werking van kinderdagverblijf Zonnetje Kampenhout dat uitgebaat wordt door de vzw Infano.
De huidige interne werking van de vzw Infano voldoet niet aan de eisen die ouders, personeel en gemeentebestuur mogen verwachten van een erkend kinderdagverblijf met betrekking tot een kwaliteitsvolle kinderdagopvang. De huidige situatie op zijn beloop laten is onaanvaardbaar.
Het gemeentebestuur mag o.a. als verantwoordelijke voor het Lokaal Loket Kinderopvang en het Lokaal Overleg Kinderopvang niet langs de zijlijn blijven staan en moet actie nemen ten aanzien van de vzw Infano om een kwaliteitsvolle kinderopvang te garanderen.
Elk Kampenhouts gezin dat behoefte heeft aan kinderopvang heeft volgens de Vlaamse regelgeving ook recht op kinderopvang.
Gelet op het feit dat het gemeentebestuur geen afgevaardigde heeft in de vzw Infano.
Gelet op het feit dat er tot op heden geen enkele terugkoppeling is gebeurd vanuit de adviesraad Lokaal Overleg Kinderopvang richting gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn.
Art. 1: De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de problematiek inzake de kinderopvang bij kinderdagverblijf Zonnetje Kampenhout uitgebaat door de vzw
Infano.
Art. 2: Gelet op de uitslag van de stemming gaat de raad voor maatschappelijk welzijn niet akkoord om opdracht aan te geven aan het vast bureau om deze problematiek aan te kaarten bij de directie en bestuur van de vzw Infano zodat een structurele oplossing voor de problemen kan gevonden worden.
Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,
Terry Horckmans
algemeen directeur
Kris Leaerts
burgemeester