De voorzitter opent de zitting op 17/02/2022 om 19:29.
Artikel 134, §1 en 135, §2 van de Nieuwe Gemeentewet.
Het decreet het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het ministerieel besluit van 18 oktober 2020 houdende de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID19 te beperken en latere aanpassingen.
Omwille van de huidige Covid-maatregelen besliste de burgemeester om de raadszittingen van 17 februari 2022 digitaal te laten doorgaan.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de burgemeester d.d. 8 februari 2022 m.b.t. de organisatie van de raadszitting van 17 februari 2022.
Het decreet lokaal bestuur.
Goedkeuring van de notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 20 januari 2022.
Art. 1: De gemeenteraad keurt van de notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 20 januari 2022 goed.
Decreet lokaal bestuur artikel 166 dat luidt als volgt: Met behoud van de toepassing van artikel 175 regelt de gemeenteraad de vervanging van de algemeen directeur en de financieel directeur bij hun afwezigheid of verhindering.
Er wordt in elk geval in een waarneming van het ambt van algemeen directeur of financieel directeur voorzien als de afwezigheid of verhindering van de algemeen directeur of financieel directeur langer dan honderdtwintig dagen duurt of als het ambt vacant werd verklaard.
De waarnemend algemeen directeur en de waarnemend financieel directeur oefenen alle bevoegdheden uit die aan het ambt verbonden zijn.
De gemeenteraad kan de aanstelling van een waarnemend algemeen directeur of financieel directeur toevertrouwen aan het college van burgemeester en schepenen en aan de functiehouder van het ambt.
Gemeenteraad van 20 juni 2020 tot aanstelling van een algemeen directeur waarnemend en financieel directeur waarnemend tijdens de afwezigheden van respectievelijk de algemeen directeur en/of de financieel directeur waarbij artikel 2 luidt als volgt: In geval van afwezigheid of verhindering van de financieel directeur worden volgende personeelsleden aangeduid als plaatsvervangend financieel directeur, in volgende rangorde:
- Ingeborg Vanthienen, dienst financiën;
- Annik Bergmans, dienst financiën.
Op het college van burgemeester en schepenen van 29 november 2021 werd de bevordering van mevr. Annik Berghmans naar statutair hoofddeskundige (100%, statutair, B4-B5), team financiële zaken, cluster organisatie goedgekeurd en dit vanaf 1 december 2021.
Door deze bevordering/aanstelling is het een logische stap dat mevr. Annik Berghmans de functie van waarnemend financieel directeur zal waarnemen bij afwezigheid van de financieel directeur .
Art. 1: De gemeenteraad past artikel 2 van het besluit van de gemeenteraad van 20 juni 2019 aan als volgt: In geval van afwezigheid of verhindering van de financieel directeur wordt mevr. Annik Bergmans aangeduid als waarnemend financieel directeur.
Op zaterdag 5 februari 2022 werd er een persbericht verstuurd m.b.t. het toedienen van het verkeerde vaccin aan 21 minderjarige kinderen. Er werd een Modernavaccin in plaats van een Pfizer-vaccin toegediend.
Het Agentschap Zorg en Gezondheid (AZG) bevestigt dat er geen gezondheidsrisico’s verbonden zijn aan de toediening van het vaccin van Moderna.
Op woensdag 2 februari 2022 tussen 14u44 en 15u44 kregen in vaccinatiecentrum Kampenhout-Sas door een menselijke vergissing 21 kinderen - in 2 verschillende lijnen - een halve dosis van het vaccin van Moderna in plaats van de voorziene dosis van Pfizer.
De verantwoordelijken van het vaccinatiecentrum hebben meteen het nodige gedaan om in eerste instantie de betrokken ouders te informeren over deze situatie. Op zaterdag had men 19 van de 21 kinderen - de ouders kunnen bereiken. Op maandag 7 februari alle 21.
De programmamanager, centrumverantwoordelijke, verantwoordelijken van de Eerstelijnszone BRaViO (ELZ) en de 6 lokale besturen nemen deze situatie zeer ernstig en brachten de Vlaamse en federale overheid en het AZG meteen op de hoogte. Intussen heeft AZG, in samenspraak met de producent en het Federaal Agentschap van Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG), bevestigd dat er geen gezondheidsrisico is voor de betrokken kinderen. De toegediende dosis van het Moderna-vaccin geeft een gelijkaardige bescherming als het Pfizer-vaccin.
De medewerkers van het vaccinatiecentrum zijn aangeslagen. Er dient benadrukt te worden dat alle voorzorgsmaatregelen steeds correct werden en worden toegepast door de medewerkers en dat er hierop een continue controle is.
Ouders zijn hierover vanzelfsprekend ongerust zijn. Daarom werden er in het weekend van 5 februari 2022 en 6 februari 2022 contactmomenten voorzien van 13u tot 17u.
De betrokken lokale besturen en de verantwoordelijken van het vaccinatiecentrum betreuren de situatie en zullen de situatie verder intern evalueren en de veiligheidsprocedures verscherpen waar nodig. Het gaat hier spijtig genoeg om een menselijke fout in combinatie met het uitvallen van het Docclr digitaal registratie systeem.
Op maandag 7 februari 2022 werd er door AZG bevestigd dat er een schrijven wordt overgemaakt aan al de betrokken ouders en hun kinderen met de nodige medische geven van de vaccins.
Ook het Covid Save Ticket dient aangepast te worden. Er zijn intense contacten vanuit de gemeente met de hogere overheid met vooral AZG geweest om dit zoveel mogelijk te duiden en zo veel mogelijk info en waar kon garanties te bieden.
Verdere verloop
Op donderdag 10 februari 2022 komen de 12-17 jarigen aan de beurt voor hun boosterprik, op vrijwillige basis en zonder oproep.
Intussen zijn de meest vaccins gezet en wordt er korteling overleg gepleegd met de ELZ BRaViO en ELZ Leuven Noord voor de aanpak vanaf eind april 2022.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van de stand van zaken van maatregelen m.b.t. COVID 19 van het vaccinatiecentrum Kampenhout-Sas.
Art. 41, §2, 14° van het decreet lokaal bestuur
Audit Vlaanderen voerde een onderzoek uit naar aanleiding van een melding over mogelijke willekeur bij het toepassen van het gemeentelijk retributiereglement "Afkoppeling van regen- en afvalwater, berging en buffering op privédomein". De melding heeft betrekking op de facturatie van een retributie in 2021 op riolerings- en aansluitingswerken die plaatsvonden in 2015-2016. Audit Vlaanderen vroeg de gemeente Kampenhout om alle relevante documenten met betrekking tot dit onderwerp aan te leveren, aangevuld met bijkomende uitleg.
Audit Vlaanderen analyseerde deze gegevens. De vaststellingen werden meegedeeld t.a.v.. het college van burgemeester en schepenen en de algemeen directeur. Een kopie van de brief met de vaststellingen vindt u terug in bijlage.
Audit Vlaanderen verzoekt de voorzitter van de gemeenteraad ook de gemeenteraadsleden in kennis te stellen van deze brief.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van de brief van Audit Vlaanderen betreffende het vooronderzoek naar aanleiding van een melding over mogelijke willekeur bij het toepassen van het gemeentelijk retributiereglement "Afkoppeling van regen- en afvalwater, berging en buffering op privédomein".
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Gemeentelijk reglement van 20 november 2008 betreffende afkoppeling van regen- en afvalwater, berging en buffering op privédomein.
Audit Vlaanderen voerde een vooronderzoek uit n.a.v. een melding over mogelijke willekeur bij het toepassen van een gemeentelijk retributiereglement. De auditeur vermeldt dat de facturen weliswaar zeer laat werden verstuurd maar dat de inningen terecht zijn en dat de facturen moeten betaald worden. Daarnaast werd opgemerkt dat het niet de bevoegdheid van de schepen was om vrijstellingen toe te staan (het betreft dan de woningen die verkocht waren sinds 2015).
De afspraak om geen verkochte panden meer te belasten, betrof een interne beslissing, eerder gestoeld op het rechtvaardigheidsgevoel. De brieven zijn zeer laat na uitvoeringsdatum verstuurd en het voelt heel zuur om belast te worden op iets waarvan je als nieuwe eigenaar geen weet had. Bij elke verkoop wordt door de notaris namelijk geïnformeerd of er nog openstaande rekeningen (schulden) zijn. Hier werd toen niets over vermeld aangezien de factuur op het ogenblik van verkoop niet bestond. Jaren na datum zou je dan een factuur krijgen als nieuwe eigenaar over werken (aansluitingen) die destijds gemaakt zijn maar waarover jij als koper niet bent geïnformeerd. Deze facturen zijn gemaakt op basis van het gemeenteraadsreglement van 20 november 2008 (retributie afkoppeling van regen- en afvalwater, berging en buffering op privéterrein).
Aangezien de gemeenteraad dit reglement goedgekeurd heeft, is het ook haar bevoegdheid om afwijkingen toe te staan.
Artikel 4 § 7 bepaalt dat via de drinkwatermaatschappij De Watergroep er bij de eigenaars éénmalig een retributie wordt geïnd voor de realisatie van de huisaansluitingen op openbaar domein ten bedrage van € 1000 (excl. 6 %) per aansluiting op een riool. Hiermee dient de gemeenteraad akkoord te gaan om vrijstelling te verlenen aan de personen die eigenaar zijn geworden na de uitgevoerde rioleringswerken.
Art. 1 : De gemeenteraad gaat akkoord om af te wijken van artikel 4 § 7 van het gemeenteraadsbesluit van 20 november 2008 en vrijstelling voor de retributie te verlenen aan de eigenaars die de woningen aangekocht hebben na uitvoering van de rioleringswerken maar voor datum facturatie, binnen het afkoppelingsproject Weesbeek fase I, waarop het gemeentelijk reglement van toepassing is.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen, en in het bijzonder de artikelen 17 tot en met 26.
Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en de provinciale besturen, en in het bijzonder de artikelen 2 tot en met 4.
De jaarrekening van de gemeente wordt jaarlijks gecontroleerd door de toezichthoudende overheid.
De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn van Kampenhout hebben op 16 september 2021 de jaarrekening 2020 vastgesteld met de volgende saldi:
Art. 1: Kennisname van de definitieve vaststelling van de jaarrekening 2020.
De Grondwet, artikel 173.
Decreet over het lokaal bestuur, artikel 40 § 3 en artikel 41,14°.
Gemeenteraad 19 december 2019: vaststelling toegangsbijdrage bij (podium)voorstellingen of deelnamekosten bij socio-culturele, vormende of sportieve activiteiten georganiseerd door de gemeente wordt opgeheven op heden.
Gemeenteraad 24 juni 2021: vaststelling tariefreglement toeristische- en vrijetijdswerking.
De Krop draait op volle toeren. Uit de praktijk blijkt dat, gelet op de diverse activiteiten, een aanpassing van het tariefreglement noodzakelijk is.
De tarieven die in het gemeenteraadsbesluit van 24 juni 2021 zijn vastgesteld, blijven ongewijzigd maar bijkomende tarieven moeten worden vastgesteld door de gemeenteraad.
Art. 1: De tarieven voor het cultuur- en beleefcentrum De Krop (= Witloofmuseum, Brabants Centrum voor Muziektradities (BCM) en De Krop) worden als volgt vastgesteld:
a) Het bezoek aan het Witloofmuseum en/of het BCM en/of een tentoonstelling in De Krop is gratis.
b) De administratieve kost bij een groepsbezoek aan De Krop en/of georganiseerde daguitstappen is 12 euro per bezoek ongeacht het aantal bezoekers.
c) Verhuur van de tablet of een ander multimedia-apparaat aan de balie voor gebruik in De Krop bedraagt 5 euro per apparaat.
Indien de tablet of een ander multimedia-apparaat in zo'n mate wordt beschadigd waardoor het niet meer mogelijk is om deze nog verder te gebruiken, wordt de
aankoopprijs doorgerekend. Dit geldt ook bij het niet terug inleveren.
Indien de tablet of een ander multimedia-apparaat kan worden hersteld, wordt de volledige herstellingskosten doorgerekend.
Art. 2: De openingsuren voor het Witloofmuseum en het BCM worden als volgt vastgesteld:
b) Week van de smaak, Week van de Gezonde Voeding of een andere themaweek georganiseerd door het lokaal bestuur wordt 5 euro per leerling aangerekend. Voor leerkrachten en/of begeleiders is het gratis.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 85, betreffende het stopzetten of herbeginnen van de plaatsingsprocedure.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 38 § 1, 2° betreffende het gebruik maken van mededingingsprocedure met bekendmaking.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 17 oktober 2019 de ontwerpopdracht voor de opdracht “Aanleg voetpaden en parkeerplaatsen op diverse locaties” toe te wijzen aan MESO BVBA, Jan Mulsstraat 132 bus 0201 te 1853 Grimbergen.
In het kader van deze opdracht werd een bestek met nr. 2019-183 opgesteld door de ontwerper, MESO BVBA, Jan Mulsstraat 132 bus 0201 te 1853 Grimbergen.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 765.724,91 euro excl. btw of 926.527,14 euro incl. 21% btw (160.802,23 euro Btw medecontractant).
De gemeenteraad verleende in zitting van 21 oktober 2021 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de openbare procedure.
De aankondiging van opdracht 2021-543327 werd gepubliceerd op 29 oktober 2021 op nationaal niveau.
De offertes dienden het bestuur ten laatste op 7 december 2021 om 12.00 uur te bereiken.
De verbintenistermijn van 120 kalenderdagen eindigt op 6 april 2022.
Er werden 2 offertes ontvangen:
- Dekempeneer N.V., Zaventemsesteenweg 63 te 1831 Diegem (1.073.785,06 euro excl. btw of 1.299.279,92 euro incl. 21% btw);
- N.V. DSV, Terheidelaan 69 te 3200 Aarschot (976.542,43 euro excl. btw of 1.181.616,34 euro incl. 21% btw);
Er werd een verslag van de offertes opgemaakt door de ontwerper MESO op 20 januari 2022 waaruit blijkt dat de laagst regelmatige bieding 27,5% boven de raming is gelegen, de prijsanalyse en het zeer beperkt aantal inschrijvers (2) maakt dat de markt onvoldoende heeft gespeeld met uitzonderlijk hoge eenheidsprijzen tot gevolg.
Rekening houdende met het voorgaande, was het aangewezen af te zien van de gunning van deze opdracht en de procedure stop te zetten.
Bij collegebeslissing van 7 februari 2022 werd beslist om de procedure stop te zetten.
Er wordt voorgesteld om, in toepassing van art 38 §1,2° van de wet op de overheidsopdrachten, de openbare procedure om te vormen naar een mededingingsprocedure met onderhandeling.
Het bestek werd in functie van deze procedure aangepast door de ontwerper, MESO BVBA, Jan Mulsstraat 132 bus 0201 te 1853 Grimbergen, naar bestek nr. 2019-183(bis). De plannen blijven ongewijzigd.
De uitgave voor deze opdracht blijft, zoals voorheen, geraamd op 765.724,91 euro excl. btw of 926.527,14 euro incl. 21% btw (160.802,23 euro Btw medecontractant).
Uitgave voor deze opdracht is voorzien in het budget van 2022 op registratiesleutel 2022/ACT-16/0200-00/22400007/GEMEENTE/JANB/IP-32 van de investering.
Art. 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2019-183(bis) en aan de raming voor de opdracht “Aanleg voetpaden en parkeerplaatsen op diverse locaties”, opgesteld door de ontwerper, MESO BVBA, Jan Mulsstraat 132 bus 0201 te 1853 Grimbergen. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 765.724,91 euro excl. btw of 926.527,14 euro incl. 21% btw (160.802,23 euro Btw medecontractant).
Art. 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
Art. 3: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het budget van 2022 op registratiesleutel 2022/ACT-16/0200-00/22400007/GEMEENTE/JANB/IP-32 van de investering.
Artikel 41 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Op 13 december 2021 heeft 3Wplus energie een voorstelling gegeven over twee nieuwe projecten, waaronder dit project.
3Wplus Energie vzw heeft een klimaatproject rond groenadvies uitgewerkt. Dit project werd door de provincie Vlaams-Brabant weerhouden als één van de duurzame klimaatprojecten voor de periode 2021-2023. Het doel van dit klimaatproject is het stimuleren van de aanleg van zowel groendaken als -gevels, als het nemen van onthardingsmaatregelen op particulier domein. De opzet van dit project is om een bovenlokale werking in te richten om mensen te steunen en te stimuleren richting vergroening op hun domein door middel van advies op maat. Mensen worden laagdrempelig geholpen bij het ontwerpen en inrichten van deze maatregelen én worden indien gewenst ontzorgd voor de verdere opvolging. Dit advies op maat beoogt dus om klimaat adaptief aan de slag te gaan op eigen domein, om zoals particulier een steentje bij te dragen aan de oplossing voor de klimaatproblematiek.
3Wplus Energie vzw staat in voor de coördinatie van het project:
Ter uitvoering van deze taken voorziet 3Wplus 1 VTE.
De subsidie aan 3Wplus Energie vzw bedraagt 3.000 euro bij 10 deelnemende gemeenten.
Art. 1: De gemeenteraad gaat principieel akkoord met een deelname aan het project 'Groenadvies' van 3Wplus Energie vzw.
Art. 2: De gemeenteraad keurt de voorliggende samenwerkingsovereenkomst goed.
Het decreet lokaal bestuur.
Op de gemeenteraad van 30 september 2019 is de samenstelling van de leden (afgevaardigden en vervangers) van de verkeerscommissie goedgekeurd. De statuten zijn nadien op gemeenteraad van 3 juni 2021 aangepast. Op 27 januari 2022 ontving de algemeen directeur een mail van Stefan Vandevenne, secretaris N-VA Kampenhout, met de melding dat er een wijziging van de plaatsvervanger zal plaatsvinden in de N-VA fractie van de verkeerscommissie. Oorspronkelijk was mijnheer Kristof Van den Langenbergh plaatsvervanger namens de N-VA fractie; hij zal vervangen worden door mijnheer Rudi Van Ingelgom.
Art. 1: De gemeenteraad neemt kennis van de wijziging van de plaatsvervanger van de N-VA fractie, mijnheer Rudi Van Ingelgom, ter vervanging van mijnheer Kristof Van den Langenbergh.
Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017, artikel 56 §3,3°.
College van burgemeester en schepenen dd. 07 februari 2022: kennisname ontwerp tarieven seniorenactiviteiten.
Om vereenzaming van de ouderen tegen te gaan is het belangrijk om socio-culturele activiteiten aan te bieden.
Uit het ouderen behoefteonderzoek van 2018 bleek ook dat er nood was om senioren aan te sporen om hun uit hun isolement te halen en te stimuleren tot het gebruik van de moderne communicatiemiddelen (tablet/computer/smartphone/…) door aangepaste cursussen aan te bieden.
Aangezien voor sommige activiteiten een kleine bijdrage aan de deelnemer wordt gevraagd, is het nodig hiervoor tarieven te laten vaststellen door de gemeenteraad. De tarieven voor het jaarlijks seniorenfeest blijven ongewijzigd zoals werd vastgesteld in het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2019.
Art. 1: De tarieven voor inkom van seniorenactiviteiten worden als volgt vastgelegd:
Art. 2: Tarieven voor dranken die verkocht worden tijdens seniorenactiviteiten en geldig zijn bij extra muros activiteiten:
Art. 4: Delegatiebevoegdheid
Art. 5: Dit besluit treedt in werking op 1 maart 2022 en blijft geldig tot en met 31 december 2025. Het besluit van de gemeenteraad van 19 december 2019 betreffende tarieven voor het seniorenfeest wordt opgeheven op 1 maart 2022.
Art. 6: Dit besluit wordt voor goedkeuring aan de toezichthoudende overheid overgemaakt.
College van burgemeester en schepenen d.d. 31 januari 2022: Kookwedstrijd ‘Trofee voor het Beste Souper’ - RINGtv
Deze editie zullen verenigingen uit Kampenhout, Kapelle-op-den-Bos, Liedekerke, Overijse, Ternat en Wemmel hun kooktalent tegen elkaar uitspelen. Om te bepalen welke twee duo's de eer van onze eigenste gemeente zullen verdedigen op RINGtv, organiseren we preselecties op woensdag 23 februari 2022. En uiteraard speelt het Kampenhouts witloof daarin een glansrol.
De preselecties verlopen als volgt:
De keuken van het Park van Relst vormt het strijdtoneel voor de preselecties op 23 februari 2022 (vanaf 17 uur). Ieder ingeschreven duo, dat zowel uit leden van eenzelfde als van twee verschillende verenigingen kan bestaan, bereidt in één uur tijd een gerecht naar keuze met witloof als hoofdingrediënt. Voor de aankoop van de ingrediënten ontvangen de duo's een budget van maximaal 100 euro, dat uitgegeven wordt bij een of meer Kampenhoutse handelaars.
Een zeskoppige Kampenhoutse jury zal de gerechtjes beoordelen en beslissen welke twee duo’s doorstoten naar de voorrondes op zaterdag 19 maart 2022. Het duo dat die voorrondes wint, verovert daarmee een plek in de grote finale op zaterdag 14 mei 2022.
Het hieronder voorgestelde inschrijvingsreglement is van toepassing op de preselecties (georganiseerd door lokaal bestuur Kampenhout) om te bepalen welke verenigingen mogen deelnemen aan de wedstrijd ‘Trofee voor het Beste Souper’, een initiatief van RINGtv. Voor de preselecties bereiden de deelnemers een gerecht naar keuze, waarbij het witloof centraal staat.
De tijdlijn ziet er als volgt uit:
| Woensdag 16 februari 2022 |
Deadline inschrijvingen |
| Woensdag 23 februari 2022 |
Preselecties - Park van Relst, Kampenhout - vanaf 17 uur |
| Donderdag 17 maart 2022 |
Aankoop ingrediënten - Albert Heijn, Sint-Pieters-Leeuw - 18 uur |
| Zaterdag 19 maart 2022 |
Voorrondes - AEG, Brussel - vanaf 8 uur |
| Zaterdag 14 mei 2022 |
Finale - Brouwerij Palm, Steenhuffel |
Aangezien deelname aan deze wedstrijd pas werd voorgesteld door de organisatie van Ringtv op donderdag 27 januari 2022 en dit reglement het eerstkomende college door het college van burgemeester en schepenen werd vastgesteld (d.d. 31 januari 2022), kon het dus niet eerder op een gemeenteraad geagendeerd worden. Aan de gemeenteraad wordt dan ook gevraagd dit reglement te bekrachtigen.
Er wordt een bijdrage gevraagd aan de gemeente van 3.500 euro.
De nodige kredieten zijn beschikbaar in het meerjarenplan 2020-2025: 2022/ACT-44/0739-00/61599999/GEMEENTE/GERRY/IP-GEEN
Art.1: De gemeenteraad bekrachtigt onderstaand reglement:
Artikel 1: Wat houdt de wedstrijd in?
Artikel 2: Wie kan deelnemen?
Artikel 3: Hoe deelnemen?
Artikel 4: Hoe verloopt de wedstrijd?
Artikel 5: Welke prijzen zijn er bij de preselecties?
Namens Gemeenteraad,
Terry Horckmans
algemeen directeur
Kris Leaerts
burgemeester