Op 17 november 2021 werd er een besluit genomen om de raadszittingen van 25 november 2021 fysiek te laten plaatsvinden.
Op 24 november 2021 ontvingen wij het bericht dat een gemeenteraadslid positief heeft getest op COVID-19.
Gezien deze ontwikkeling is het noodzakelijk om de raadszittingen van 25 november 2021 digitaal te laten doorgaan.
De Nieuwe Gemeentewet inzonderheid artikel 134, §1 en artikel 135, §2.
Decreet lokaal bestuur.
Huishoudelijk reglement van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het ministerieel besluit van 18 oktober 2020 houdende de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID19 te beperken en latere aanpassingen.
Art. 1: De burgemeester beslist om de raadszittingen van 25 november 2021 digitaal te laten doorgaan.
Art. 2: De digitale raadszittingen zullen gelivestreamd worden zodat de openbaarheid van de raadszittingen verzekerd is.
Art. 3: Op de website van de gemeente zal gecommuniceerd worden hoe de pers en publiek de vergadering kunnen volgen via de audiovisuele livestream.
Art. 4: Dit besluit zal ter kennisgeving voorgelegd worden op de raadszittingen van 25 november 2021.