Terug
Gepubliceerd op 25/11/2021

Besluit  Besluiten burgemeester

do 25/11/2021 - 06:00

Besluit m.b.t. de organisatie van de raadszittingen van 25 november 2021

Feiten en beoordeling

Op 17 november 2021 werd er een besluit genomen om de raadszittingen van 25 november 2021 fysiek te laten plaatsvinden.

Op 24 november 2021 ontvingen wij het bericht dat een gemeenteraadslid positief heeft getest op COVID-19.

Gezien deze ontwikkeling is het noodzakelijk om de raadszittingen van 25 november 2021 digitaal te laten doorgaan.

Juridische context

De Nieuwe Gemeentewet inzonderheid  artikel 134, §1 en artikel 135, §2.

Decreet lokaal bestuur.

Huishoudelijk reglement van de gemeenteraad.

De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.

Het bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het ministerieel besluit van 18 oktober 2020 houdende de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID19 te beperken en latere aanpassingen.

Besluit

Art. 1: De burgemeester beslist om de raadszittingen van 25 november 2021 digitaal te laten doorgaan.

Art. 2: De digitale raadszittingen zullen gelivestreamd worden zodat de openbaarheid van de raadszittingen verzekerd is.

Art. 3: Op de website van de gemeente zal gecommuniceerd worden hoe de pers en publiek de vergadering kunnen volgen via de audiovisuele livestream.

Art. 4: Dit besluit zal ter kennisgeving voorgelegd worden op de raadszittingen van 25 november 2021.